Latviešu Mans bakalaura darbs laikmetīgās dejas horeogrāfijas apakšprogrammā ir trīsdesmit minūšu gara laikmetīgās dejas izrāde „Andele”, kuras pirmizrāde būts 2015. gada 13.jūnijā, Zirgu Pasta Karamazovu zālē. Par izrādes tēmu esmu izvēlējusiesiepirkšanās kā pamatvajadzību aizstāšana, kas mūsdienās kļūst aizvien aktuālāka, jo pieaugot lielveikalu un to piedāvājumu klāstam, pieaug arī cilvēku skaits, kuriem iepirkšanās kalpo kā pamatvajadzību aizvietotājs.Bakalaura darba ietvaros pievēršos cilvēku tieksmei pārmērīgi iepirkties, kas radusies, iztrūkstot kādai citai būtiskai vajadzībai. Balstoties uz A. Maslova1vajadzību piramīdu, pētu, kuras cilvēku vajadzības netiek apmierinātas, bet tiekaizvietotaspārmērīgi iepērkoties. Izrādē piedalās četras dejotājas: Alise Putniľa, Agate Bankava, Anastasija Lonšakova, Karīna Lapšina. Katras dejotājas tēlamirkādsemocionālā komforta deficīts –neapmierināta vajadzība, kas tiek aizvietota iepērkoties. Tādejādi rodasdivistāvokļi: patiesas vajadzības nepieciešamība un īslaicīgs mierinājums (kompensācija). Dejas izrādes vadlīnija ir cilvēka pārdzīvojums, atrodoties starp šiem stāvokļiem. |
Angļu My Bachelor’s work isacontemporary dance performance “Andele”, with the premiere on June 13, 2015, at theLatvianAcademyof Culture, Theatre House “Zirgu Pasts”, Karamazov Hall. Performance is on the theme – shopping as replacement of basic needs. Because of the fact that excessive shopping serves as short-term replacement of one’s needs, the exploration of the theme was originally basedonMaslow’s Hierarchy of needs. The aim of the work is to tell about the fact that each dependency has its cause, which most often is another unsatisfied need. When starting thework, the choreographer must be convinced about the structure of the piece,to use rehearsal timeeffectively. The choreography development can be gradual, but it must be ready before the rehearsal. Creating contemporary dance performance “Andele” mainly was used release and flying low dance techniques, also structured improvisation, as well as precisely created dance combinations. Great attention was put also to dancer’s state of mind. It became clear that it is important to rehearse from the very beginning in the premises where the performance will take place, as it helps choreographer in creating the performance and dancers in their dancing. Being regularly in the performance premises, it is possible to solve issues related to scenography. |