Krāsa un gaisma Vecās un Jaunās Derības pamattekstos. Komparatīvā analīze

    TitleKrāsa un gaisma Vecās un Jaunās Derības pamattekstos. Komparatīvā analīze
    Scientific work typesBakalaura darbi
    CreatorŽunda, Diāna
    Year2016
    IzdevējsLatvijas Kultūras akadēmija
    Languagelatviešu
    Institution nameLatvijas Kultūras akadēmija
    NozareHumanitārās zinātnes

    Latviešu

    Bakalaura darbā “Krāsa un gaisma Vecās un Jaunās Derības pamattekstos. Komparatīvā analīze” uzmanība tiek fokusēta uz krāsu semantikas un gaismas parādību simbolisko nozīmi kristīgās reliģijas kanonizētajos Svētajos Rakstos. Bakalaura darba mērķis ir identificēt un analizēt Svētajos Rakstos minēto krāsu un gaismas fenomenus, mēģināt izskaidrot šīs parādības pielietojuma iemeslus un nozīmes un norādīt uz kopsakarībām un atšķirībām divos bībelisko tekstu fragmentos – Mozus Otrajā grāmatā un Jāņa Atklāsmes grāmatā. Izskatot krāsu teorijas, kas aplūko dažādas krāsas semantikas izcelsmes versijas un krāsas un gaismas simboliskās izmantošanas un modifikācijas iespējas, kā arī analizējot krāsas un gaismas semantikas attīstību kristīgās ideoloģijas skartajās kultūrās, pētījums virzīts uz krāsas un gaismas kā kultūrvēsturiska fenomena izzināšanu. Bakalaura darbā ir skaidrotas krāsas un gaismas pielietojumu nozīmes un veikts salīdzinājums dažādajos laika posmos sarakstītajiem Vecās un Jaunās Derības fragmentiem.

    Angļu

    The Bachelor’s Thesis “Colour and Light in the Old and New Testament: a Comparative Analysis” is focused on the role of the semantics of colour and the symbolic manifestations of light in Scripture, the canonic texts in Christianity. The research aims to determine and analyse the aforementioned colour and light phenomena in Scripture, attempt to explain the reasons behind the use of the phenomena, and identify the subsequent similarities and differences in two fragments of the Bible – Exodus and Revelation. By, firstly, investigating colour theories regarding the various possible origins of the semantics of colour and the modification possibilities of the symbolic use of colour and light, and, secondly, by analysing the development of the semantics of colour and light in cultures influenced by Christian ideology, the research is oriented towards the study of colour and light as a culturo-historical phenomenon. The research offers an insight into the meaning of the use of colour and light as well as a comparison of extracts of the Old and New Testament which have originated in different time periods.

    loading_gif