Ludolfa Liberta scenogrāfija un kostīmi Latvijas Nacionālās operas Jāņa Mediņa baleta „Mīlas uzvara” iestudējumos.

    TitleLudolfa Liberta scenogrāfija un kostīmi Latvijas Nacionālās operas Jāņa Mediņa baleta „Mīlas uzvara” iestudējumos.
    Scientific work typesBakalaura darbi
    CreatorLiberte, Lauma
    Year2015
    IzdevējsLatvijas Kultūras akadēmija
    Languagelatviešu
    Institution nameLatvijas Kultūras akadēmija
    NozareHumanitārās zinātnes

    Latviešu

    Bakalaura darbs Ludolfa Liberta scenogrāfija un kostīmi Latvijas Nacionālās operas Jāņa Mediņa baleta „Mīlas uzvara” iestudējumos ir veltīts mākslinieka Ludolfa Liberta kostīmu metu un scenogrāfijas izpētei baleta izrādes „Mīlas uzvara” pirmiestudējumā 1935.gadā. Daiļrades analīzei un apkopošanai izmantoti gan kostīmu un scenogrāfijas meti , gan izrāžu laikā uzņemtās fotogrāfijas, kas atspoguļo Nacionālajā Operā veidotās baleta izrādes „Mīlas uzvara” skatuvisko ietērpu . Interese par izcilā un daudzpusīgā mākslinieka Ludolfa Liberta daiļradi, radās jau vidusskolā, apgūstot ieskatu par latviešu māksliniekiem, tā pastiprinājās strādājot Latvijas Nacionālajā operā, vērojot skatuves telpas iekārtojumu un scenogrāfijas risinājumus. Studējot Latvijas Kultūras akadēmijā, esmu izstrādājusi divus kursa darbus par Ludolfa Liberta daiļradi kopumā un tās savdabību, un konkrēti par skicēm, kas tapušas Ludolfa Liberta darbības laikā Latvijas Nacionālajā operā, tādēļ vēlējos šo tēmu turpināt, un bakalaura darbā atspoguļot savu pētījumu un redzējumu jau konkrētāk – pētot konkrētu izrādi, tās scenogrāfiju un kostīmu skices.

    Angļu

    This bachelor's thesis examines and analyzes the costume sketches and the stage design by Ludolfs Liberts for the first Latvian ballet "The Victory of Love", staged in 1953. The central purpose of the thesis is to highlight the manifestation of Latvian art traditions in L. Liberts' costume and set design, as exemplified by the folk design elements detectable in the available sketches of costume and set design and the photographic material of the ballet production. The sources used in order to carry out the analysis include the sketches of costume and stage design, as well as the photographs taken during the performances. All of these are primarily stored in the collections of L. Liberts and the Latvian National Opera in the archives of the Literature and Music Museum in Riga. In addition to the above visual sources, critic reviews and periodical materials dating back to 1953 have also been key to researching the conceptual vision of the artist. The 1953 production of ballet "The Victory of Love" is characterized by a fusion of various artistic styles and schools in symbiosis with the Latvian ethnographic folk costume and ornamental design. It is concluded that the ballet "The Victory of Love" is a particularly pertinent example of the unique and compelling interpretation based on Latvian art traditions that distinguishes L. Liberts' costume sketches and stage design.

    loading_gif