Maģistra darba „Māsa” teorētiskais pamatojums

    TitleMaģistra darba „Māsa” teorētiskais pamatojums
    Scientific work typesMaster's thesis
    CreatorGriezis, Sandis
    Year2014
    IzdevējsLatvijas Kultūras akadēmija
    Languagelatviešu
    Institution nameLatvijas Kultūras akadēmija
    NozareHumanitārās zinātnes

    Latviešu

    Mūsdienu kino mākslas kultūra nav iedomājma bez kinomākslas un televīzijas, šiem likumīgajiem radio un kinomatogrāfa pēctečiem. Tomēr sākumā kino tika uztverts kā antikultūra, jo uz ekrāna panāktā ilūzija bija ļoti elementāra, nesniedzās ārpus gadatirgus atrakcijas ietvariem, kurai estētikas jomā nav nekādas nākotnes. Kino vēsturnieks N. Ļebedevs savā grāmatā citē jaunā žurnālista K. Čukovska sarkastisko spriedumu: brīnumu brīnums, jaunākais, nepārspētais un nepārspējamiascilvēka ģeniālā prāta auglis, - kāpēc gan, tikko kino sāka runāt, paradījās kaut kas tik naivs un bezatbildīgs, ka to varētu apskaust pat papuasi un ašanti? Skaties uz ekrāna un brīnies, kāpēc gan cilvēki, kas sēž tev blakus, nav tetovēti? Kāpēc viņiem aiz jostas nav skalpa un degunos nav ievērti gredzeni. Otrkārt attīstoties kinoattēla un projekcijas tehnikai, Limjēri izgudrojums kļuva par līdzekli, kā viegli nopelnīt, un tas pirmām kārtām ieinteresēja veikalnekus. Bija veltīgi pūlētirs atspēkot pamatotos agrīno filmu negatīvos novērtējumus, ekrāna banalitātes radīto sašutumu, jo parāk liels bija bezdibenis starp seno mākslu – teātra, literatūras, glezniecības – kultūras un Š.Patē, L.Gomona, Drankova kustīgajām bildītēm. Tomēr kinomatogrāfa “zelta drudzis” attīstījās strauji.1 Darba autors piekrīt iepriekšminētajiem apgalvojumiem, un tāpāt uzskata ka kino ir aktuāls, mūsdienīgs, strauji attīstošs medijs, kuram ir milzīgs komercpotenciāls, attīstības kapacitāte un izplatīšanas iespējas. Kā arī darba autoru saista un fascionē kino uzņemšanas process, tā veidošana un izrādīšana, tāpat kā K.Čukovskis autors piekrīt, ka kino ir un, neskatoties uz tā, ka ne vienmēr mūsdienu pasaulē kinematogrāfiskie līdzekļi tek izmantoti adekvāti un to potenciāls netiek pilvērtīgi izmantots, kino ir ģeniālu prātu radīts brīnumu brīnums.

    Angļu

    Master work “the Sister” is the graduation work of film directing with practical annex of knowledge of study period. There are six chapter witch include all film production steps- script writing, shotting, post-production. Master work is a short feature film, approximately 20 minutes long. The film synopsis is-While Zane is psychiatric hospital she learns about sisters wedding., Zane decides escape from a psychiatric hospital to go to visit their sister and defeat her weddin, because her sister's fiancé is a man who due to the Zane came the hospital. She still has feelings for this man and she wants him to get yourself, over the movies she fails and she lowered fiancé. Zane returns to a psychiatric hospital, she realizes that you can not change the world around them, but only themselves. The second chapter explains the emergence of the idea of the film and its development. The chapter three contains film visual stylistic description which includes director work with film kinomotografe and artist and explained the elements of the use of best outcome. The fourth chapter the author talks about acting set for its strong and weak sides. The fourth chapter the author talks about acting set for its strong and weak sides The fifth chapter explains the nature of the group, tells the story of cooperation between members of the group and ideal group in the creation of movies. Chapter Six analyzes the filming schedule development, the importance of time and involved members of the coherence. Work contains the conclusions of the film creation process.

    loading_gif