Latviešu Maģistra darba pētījuma ietvaros tiks analizēts sociālo mediju mārketinga komunikāciju instrumentu lietojums valsts mūzikas organizācijās Latvijā. Par šādām organizācijām tiek uzskatītas kapitālsabiedrības, kurās Kultūras ministrija ir valsts kapitāldaļu turētāja – VSIA Latvijas Koncerti, Latvijas Nacionālā opera, Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris, Liepājas simfoniskais orķestris, kamerorķestris Kremerata Baltica un Valsts Akadēmiskais koris Latvija. Attīstoties sociālo mediju industrijai un palielinoties to lietotāju skaitam, organizācijām ir nepieciešams savā mārketinga komunikāciju stratēģijā iekļaut darbu sociālajos medijos. Sociālie mediji nav tikai jauns kanāls, ar kura palīdzību ir iespējams popularizēt savu produktu vai pakalpojumu, bet tas, salīdzinājumā ar klasiskās reklāmas translēšanas un monitoringa veikšanas izmaksām, ir samērā izdevīgs instruments, kurš atļauj veidot tik nepieciešamo interakciju ar auditoriju. Sociālo mediju mārketinga komunikāciju jomā var redzēt, ka centrā atrodas klients ar savam vajadzībām, tajā skaitā socializēšanās vajadzībām, kā rezultātā nelielā laika posmā ir iespēja gūt atsauksmes. Turklāt reklāmas izplatīšana lielā mērā paliek auditorijas ziņā. Lai organizācija spētu veiksmīgi sadarboties un komunicēt ar savu auditoriju sociālajos medijos tā, lai tas sekmētu biznesa izaugsmi, institūcijai nepieciešams ņemt vērā un apgūt vairākus aspektus, kas veidotu jaunu organizācijas kultūru, koncentrējoties uz klausīšanos patērētājā un veidojot ar viņu ilgstošas attiecības. |
Angļu Marketing and marketing communications has changed as social media appears in numerous strategies for organizations to reach their target audiences and engage with their customers. Social media started at first as social platform for people to engage with each other and share their interests, values and satisfy their social needs. Many organizations realised the potential of this marketing channel, as these platforms became popular among users. Traditional mass communication interruption model is so called use of one-way communication. Web 2.0 is participatory platform and requires significant changes in organizational structure and cast of mind. Public relations, marketing communications and social media tools apply to new marketing communication strategy to gain the best results of marketing plan. The Master Thesis investigates the use of social media marketing communications tools of state music organizations in Latvia and starts with theoretical analysis of existing research on the social media marketing communication tools and their use ir arts organizations. The author conducted two rounds of research to find out how organizations are using these tools. The first round includes four depth interviews of qualitative methodology with representatives of the organization who manage social media work. The second round includes two depth experts’ interviews of qualitative methodology in marketing and communication area. The research has been finalized with three main conclusions whiccknowledge that organizations would need to take various aspects into account to gain the best results in the work with social media including marketing, communication and public relations strategies. |