Latviešu Pēdējo gadu laikā pilsētu mārketinga darbības izraisītie procesi ir kļuvuši īpaši plaši izplatīti un nozīmīgi. Ar tā palīdzību tiek iegūtas vēlamās atbildes uz daudziem izaicinājumiem ar ko pilsētas lietotāji saskaras savā ikdienas dzīvē. Pilsētas marketingam ir dažādas formas un divu vai vairāku pilsētu sadarbība ir viena no tām. Šāda sadarbība pašvaldībām ir efektīvs instruments ar kura palīdzību nodrošināt gan ilgtspējīgu attīstību, gan risināt lokālās problēmas. Ziemeļeiropa ir īpaši zināma ar savu dvīņu pilsētu sadarbības pieredzi, kur šī sadarbība cita starpā veido pamanāmu pilsētu imidžu, kas, savukārt, ir daļa no pilsētu mārketinga sastāvdaļām. Arī Valga, gan Valka it īpaši pēdējo gadu laikā aktīvi cenšas kļūt par mūsdienīgām pilsētām, kuras tādas uzskatītu ne tikai vietējie iedzīvotāji, bet arī potenciālie investori un pilsētu apmeklētāji. Abas pilsētas izmantojot unikālo dvīņu plisētu statusu ir apvienojušas spēkus, lai abu pilsētu tēls it sevišķi vecākās paaudzes acīs vairs nesaistītos vien ar pagājušo padomju gadu un atmodas laika skarbo realitāti, kas neizbēgami noved pie tā, ka vēlot saviem bērniem un mazbērniem labāku, pārticīgāku un iespējām bagātāku dzīvi, vecākā paaudze nereti mudina jaunos doties prom no pilsētas, jo neredz un netic tās izaugsmei. Tādējādi rodas burvju logs: vietējie iedzīvotāji pieprasa, lai pilsēta attīstītos, bet jaunā paaudze, tie kam būtu jāveido pilsētas izaugsme nesaista savu nākotni ar to. Līdz ar to paši būtiskākie aspekti, kas ietekmē robežpilsētu Valkas un Valgas attīstību ir ekonomiska un sociāla rakstura. |
Angļu With this bachelor thesis the author views problems of urban spaces through processes of marketing. Bachelor thesis objective: To analyze the current situation and future opportunities for the well-being and development of cities Valga and Valka as a joint territory. The research question: To what extent is unitary planned and targeted marketing activities allowing Valka and Valga effectively ensure both the competitiveness and attractiveness increase and a sustainable socio-economic development. The first chapter of the research paper is devoted to the interpretation of the city. It highlights city's functions, its attractiveness criteria and opportunities for cooperation. The second chapter focuses on the theoretical aspects of city marketing based on the works of F. Kotler, E. Brown and well-known Latvian researcher`s ideas. The third chapter describes the phenomenon of the twin cities, with particular emphasis on Northern European experience in twin city cooperation. The fourth chapter analyzes the implementation of city marketing for provision of Valkas and Valgas cooperation, prosperity and development. Particular attention is paid to the institutional level of two cities, which affects the processes and interaction between all the involved in city life directly. Also, this chapter provides results of the empirical research part - interviews – and the SWOT analysis. The research results reveal that the cooperation between Valka and Valga in recent years is rapidly and successfully implemented in a number of areas, however, the author believes that the opportunities are much wider and much more effective under united marketing strategy. |