Latviešu Mārketinga speciālisti norāda, ka konkurētspējas palielināšanai vietām (pilsētām, reģioniem, valstīm) jāražo tādas preces un pakalpojumi, kas ir svarīgi to potenciālajiem iedzīvotājiem, uzņēmējiem, investoriem, tūristiem, u.tml. Tam, kurš vēlas palikt konkurētspējīgs un vairot savu vērtību, ir jāstiprina prestižs un stratēģiski jāizmanto tēla funkcija – vērtību radīšanas potenciāls. Pazīstamais pētnieks S.Anholts (Simon Anholt) atzīmējis, ka „valsts zīmola jēdziens nozīmē valsts tēlu un reputāciju, un par tā rašanos jāpateicas globalizācijas procesam, jo valstis sākušas konkurēt savā starpā par investīcijām, patērētāju un tūristu piesaisti, kultūras popularizēšanu, pārējo valstu uzmanību un cieņu. Visa pasaule tagad ir kā tirdzniecības centrs, kurā katra valsts ir produkts plauktā”. |