Latviešu Bakalaura darba tēma ir Mainupulatīvo līdzekļu lietojums Ērika Stendzenieka audiovizuālajās reklāmās. Šī tēma un tās izpēte ir būtiska no diviem skatu punktiem. Pirmkārt, kā teorētiskais pamatojums – līdz šim nav veikts pētījums un jebkāda veida statistika par manipulatīvo līdzekļu kategorizāciju reklāmās. Šāda veida pētījums paplašinātu izpratni par manipulācijas pielietojumu televīzijas reklāmās. Otrkārt, šāds pētījums palīdzētu veicināt izpratni gan par reklāmas struktūru, gan palīdzētu veiksmīgāk darboties mediju un reklāmas jomā. Tēmas centrālais jēdziens – manipulācija – kļūst ar vien aktuālāks modernajā ikdienā – neviens cilvēks nevēlas, lai ar viņu manipulē, tomēr reklāmas, kas ir visapkārt, ir tieša manipulācija ar sabiedrību. Jāmin, ka manipulācijai, kā komunikācijas sastāvdaļai, ir gan pozitīvās, gan negatīvās puses. Ja manipulāciju izmanto, lai panāktu apkārtējo cilvēku pakļaušanu, uzspiestu viedokļa maiņu, tādejādi ļaunprātīgi ietekmējot cilvēku brīvo gribu, tad manipulāciju var uzskatīt par negatīvu komunikācijas sastāvdaļu. Savukārt, ja izmanto manipulācijas paņēmienus, lai cilvēkus virzītu viņiem labvēlīgā virzienā, piemēram, lai palīdzētu ieviest veselīgākus ēšanas principus vai atmestu smēķēšanu, tad manipulācijai var būt pozitīvas sekas. Šī darba ietvaros, vēlos izpētīt to, kā manipulācija tiek izmantota reklāmās un kā to var noteikt, kategorizēt un analizēt. |