Latviešu Šī bakalaura darba tēma - „Britu režisora Džo Raita daiļrade kino un literatūras attiecību kontekstā” ir pieskaitāma pie kino nozares pētniecības tās teorētiski kritiskajā aspektā. Džo Raits (Joe Wright) ir viens no pēdējās desmitgades interesantākiem Lielbritānijas un pasaules mēroga režisoriem. Tēmas izvēli sekmēja pārliecība par to, ka šim režisoram piemīt izteikts radošais rokraksts, savdabīga filmu stilistika, kā arī viņa piederība pie mūsdienu komerciāla kino autoru individualitāšu loka ir detalizētas izpētes un analīzes vērta. Šī tēma ir aktuāla divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, tā ir skatāma kino un literatūras attiecību kontekstā, un abu mākslas veidu attiecības ir bijušas ļoti ciešas jau no kino pirmsākumiem, otrkārt jaunākajā mūsdienu kino vēsturē šādas filmas un to uzņemšanas problemātika ir aktuāla un analīzes vērta parādība gan no plašākā kino vēstures skatpunkta, gan konkrēta režisora daiļrades aspektā, kura precīzi fokusējas uz literatūras ekranizācijas fenomenu. Treškārt, Džo Raits ir viens no tiem režisoriem, kurš piedāvā savu īpatnēju māksliniecisku skatījumu un ir apveltīts ar bagātu kino valodas izteiksmību, kuru ir nepieciešams analizēt un formulēt, ņemot vērā to, ka līdz šim viņa personībai un režijai nav veltītas nopietnas analītiskas publikācijas. |