Latviešu Šajā bakalaura darbā Preses reklāma franču un latviešu kultūrtelpā 19./20. gadsimta mijā tiek izsekots latviešu un franču kultūras atšķirīgajām un līdzīgajām iezīmēm, analiz ējot 1900. gada preses reklāmas katras valsts nacionālajos un sabiedrībā populārajos laikrakstos Baltijas Vēstnesis un Le Figaro. Tas ir interesants periods vēsturē, ne tikai daudzo atklājumu un dzīvesveida revolucionārās maiņas dēļ gan Latvijā, gan Francijā, bet arī sabiedrības tendenču un interešu dažādošanās dēļ, kas iezīmē ceļu uz moderno sabiedrību. Kā Latvijas - Francijas starptautisko kultūras sakaru studentei man šķita interesanti salīdzināt divas tik dažādas kultūras kā latviešu un franču, mēģinot atrast kopīgās un atšķirīgās tendences abu valstu gadsimtu mijas reklāmu publikācijās. Šāda pētniecība ir nepiecieš ama un svarīga gan mūsu tautas kultūras vēstures izzin āšanai, gan arī starpkultūru attiecību noskaidrošanai. |