Latvijas uzņēmumu sponsorēšanas stratēģijas kritēriju analīze kultūras nozarē

    TitleLatvijas uzņēmumu sponsorēšanas stratēģijas kritēriju analīze kultūras nozarē
    Scientific work typesMaster's thesis
    CreatorKelase, Kristiāna
    Year2015
    IzdevējsLatvijas Kultūras akadēmija
    Languagelatviešu
    Institution nameLatvijas Kultūras akadēmija
    NozareSociālās zinātnes

    Latviešu

    Maģistra darba tēmas aktualitāti nosaka Latvijas ekonomiskā situācija, kurā dažādu kultūras institūciju radošo ideju izpausmi bieži kavē nepietiekamie līdzekļi, jo finanšu daudzums bieži ir ļoti ierobežots, nerunājot par finansēm, kas būtu paredzētas, lai segtu uzturēšanas un radošās izmaksas. Tāpēc mūsdienās vērojama bieža sadarbība starp kultūras organizācijām, projektiem un dažādu nozaru uzņēmumiem. Šāda sadarbība ir iespēja kultūras organizācijām piesaistīt finansējumu, saņemt dažādus pakalpojumus ar nozīmīgu atlaidi, kā arī ir iespēja vienoties bartera darījumā. Tādēļ autore secina, ka dažāda veida atbalstīšana, piemēram, sponsorēšana ir viena no izplatītākajām sadarbības formām starp uzņēmumiem un kultūras institūcijām, projektiem. Turklāt sponsorēšana pēdējos gados iegūst aizvien lielāku ekonomisko nozīmi. Uzņēmumu izdevumi sponsorēšanas jomā pēdējos gados ir ļoti palielinājušies, to apliecina arī mārketinga aģentūras „PEGASUS GROUP” direktors Kristaps Banga intervijā ikgadējā nozares žurnālā „Reklāma un mārketings 2014-2015”. Šādas attiecības veiksmīgā gadījumā ietver divu pušu izdevīguma nosacījumus - uzņēmumam sniedz finansiālu vai cita veida atbalstu (natūrā) kultūras projektam, biežāk tieši radošo vajadzību apmierināšanai, kur pretpakalpojumā cer iegūt piekļuvi atbalstāmā projekta auditorijai, izmantojot kultūras projektu emocionālo gaisotni. Šobrīd Latvijā mazāk izplatīts kritērijs projektu atbalstīšanai ir izmantot atbalstītā projekta tēlu, kā sev piemītošo, lai gan kultūras projektu viens no lielākajiem devumiem otram, varētu būt tieši īpašību piešķiršana atbalstītāju uzņēmumam, protams, ir iespēja ilgtermiņā attīstīt tādus komerciālus mērķus, kā pārdošanas apjoma pieaugums un tirgus daļas paplašināšana.

    Angļu

    This master’s thesis “Latvian company sponsorship strategy criteria analysis in the cultural sector” analysis main sponsorship strategy criteria and experience of 50 of the most pronounced arts sponsors of Latvia. The author accepts three possible criteria why the Latvian companies supports the cultural sector - first with relationship building and maintenance related communicative criteria, second - the reputation of the creation and maintenance of image-related criteria and third - commercial criteria - are the main drivers, which managed companies involved in the cultural sector sponsorship activities. The main research question - What are the most important criteria of the Latvian company sponsorship strategies in the cultural sector? - has been answered. The company mainly expects long-term deals, projects that contribute to community development and education, that meens the companies are interested in corporate social responsibility and uses communicative criteria. The master’s thesis may be used for further research of the cultural sector and Latvian companiy realtionships. This master’s thesis will result in guidance to the cultural institutions, which will help them prepare their sponsorship proposals to the Latvian companies when they will go for the support.

    loading_gif