Latvijas Kultūras akadēmija

Filtra kritēriji
Nosaukums Datējums
  • Lāša Petera Gallefosa dokumentālā seriāla "Lille Norge og stormaktene" ("Mazā Norvēģija un lielvaras") tulkojums latviešu valodā
  • Skrita Anastasija
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Mūsdienu televīzijā dokumentālās filmas ieņem nozīmīgu vietu un piesaista ļoti plašas publikas uzmanību. Tās izklaidē, izglīto, sniedz noderīgu, jaunu un interesantu informāciju par ļoti plašu tēmu loku, apspriež svarīgas problēmas, kā arī motivē un pārliecina mūs pieņemt noteiktu skatupunktu. Tās ir nozīmīgas, jo atstāj liecības par mūsu laiku un tā īpatnībām.1 Ļoti populāri dokumentālo filmu žanrā ir raidījumi par citām kultūrām, to tradīcijām, domāšanu, dzīvesveidu un vērtībām, it īpaši tagad...
2016
  • Groteska latviešu modernisma novelē
  • Matuseviča Edīte
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Modernisms latviešu literatūrā ir sarežģīts temats, kas piedāvā daudzveidīgu problēmu loku. Ņemot vērā, ka straujas un pamatīgas pārmaiņas latviešu literatūras attīstībā, sekojot izmaiņām un jaunumiem Eiropas literatūrā, sākās tieši 19. gadsimta beigās un 20. gadsimta sākumā, ko varam uzskatīt arī par modernisma aizsākuma laiku, tad modernismu drīkstam uzskatīt par vienu no latviešu literatūras stūrakmeņiem. Latviešu literatūras vēsture pirms modernisma aptvēra vien apmēram gadsimtu, protams, pa...
2016
  • Vēstījuma specifika Ingas Ābeles romānos
  • Stīpniece Elīza
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Bakalaura darba mērķis ir atklāt un raksturot specifisko un savdabīgo Ingas Ābeles romānu „Uguns nemodina”, „Paisums” un „Klūgu mūks” vēstījumā. Darba aktualitāte skaidrojuma ar to, ka Inga Ābele šobrīd ir viena no pamanāmākajām personībām latviešu literatūrā. I. Ābele, kas pēc izglītības ir dramaturģe, veiksmīgi sevi pieteikusi visos literatūras žanros – dzejā, prozā un dramaturģijā – un par šiem darbiem vairākkārt saņēmusi ne tikai atzinīgus vārdus, bet arī prestižas literatūras balvas. Bakala...
2016
  • Gija de Mopasāna daiļdarbu interpretācijas kino: sievietes tēls
  • Straupmane Elza
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Gija de Mopasāna (Guy de Maupassant) stāsti un romāni aizrāvuši lasītājus visā pasaulē jau kopš to radīšanas 19. gadsimta beigās. Arī latviešu valodā autors ir plaši tulkots un viņa darbi iemīļoti. Vispazīstamākais no Mopasāna romāniem visā pasaulē ir „Mīlulis” (Bel-Ami, 1885). Būdama Mopasāna talanta cienītāja, savu personīgo interešu vadīta jau savā iepriekšējā kursa darbā esmu pētījusi šī romāna interpretācijas kino un teātrī. Izvēršot šo tēmu plašāk, bakalaura darbā tiks pētītas arī citu Gij...
2016
  • Mākslas telpas heterotopija. Mākslas dārzs “Nekurienes vidū”
  • Stupele Austra
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Cilvēka attiecības ar telpu ir neizbēgamas. Kaut arī iespējams to ikdienā neapzināties, taču ir neiespējami tajā neatrasties. Emocionālā, simboliskā, sociālā, iztēles, kā arī ģeogrāfiskā telpa ir nozīmīga cilvēkam gandrīz visās darbības sfērās. Telpas jēdziens savās daudzajās nozīmēs nav svešs arī māksliniekiem un kuratoriem, jo ir pateicīgs izejas punkts darbu koncepciju veidošanā. Viens no spilgtākajiem nesenajiem piemēriem ir 2014. gadā notikušais laikmetīgās mākslas festivāls Survival Kit „U...
2016
  • Muzeju loma Latvijas mazākumtautību identitātes atspoguļošanā
  • Barbina Monta
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Muzeju lielākā vērtība vienmēr ir bijusi atmiņa. Muzejs, līdzās bibliotēkām un arhīviem, ir atmiņas institūcija, kuras uzdevums ir atmiņu saglabāšana, rekonstrukcija un prezentēšana. Tādēļ muzejs uzņemas lielu atbildību par to, kā tas savā darbībā ar vēstures naratīvu pauž attieksmi un atspoguļo, vai tieši otrādi – neatspoguļo kopienu identitātes jautājumus. Šī maģistra darba ietvaros analizēta muzeju loma tieši Latvijas krievu, kā lielākās iedzīvotāju kopienas pēc valsts pamatnācijas un vienas ...
2016
  • 21. gs. kino producēšanas iespējas Latvijā. Interneta platformu pielietojums finansējuma piesaistē.
  • Briedis Oskars
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • 21.gs. būtiska iezīme ir informācijas un komunikāciju tehnoloģiju, interneta un sociālo tīklu attīstība un plašs lietojums gandrīz visās dzīves sfērās, tajā skaitā kino industrijā. Nepietiekama publiskā finansējuma situācijās, vai kad daži kino projekti to neiegūst, iespēja vērsties pie plašākas sabiedrības un lūgt finansiāli atbalstīt filmas tapšanu, izmantojot iepriekš minētās tehnoloģijas, ir samērā jauna parādība. Publiskajā finansējumā saskaņā ar Latvijas Filmu likumu ietilpst valsts budžet...
2016
  • Džordža Orvela distopijas „1984” teatrālais potenciāls un tā realizācija Lauras Grozas-Ķiberes iestudējumā
  • Bučinska Irina
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Maģistra darba temats ir Džordža Orvela distopijas „1984” teatrālais potenciāls un tā realizācija Lauras Grozas-Ķiberes iestudējumā. Darba temats ir aktuāls, jo ir vērojama Dž. Orvela distopijas1 paralēle ar 21. gadsimta sabiedriski politiskajām norisēm. Vēl viens no distopijas aktualitātes rādītājiem ir tās dramatizējums un iestudējums, jo, kā zināms, teātris ir tūlītējs mākslas veids, kas meklē kopsakarības ar pagātni un nākotni, sasaistot vēsturi ar mūsdienu notikumiem. Literatūrā daudzi atzī...
2016
  • Piedāvājuma analīze digitālu mākslas produktu realizācijā. Latvijas teātru piemērs.
  • Buka Vaivade Dženeta
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Mūsdienu pasaule piedzīvo arvien paātrinātāku digitālās vides attīstību – sabiedrībā palielinās patērētāju skaits, kas savā ikdienā lieto informāciju un komunikāciju tehnoloģijas, un šāda pati tendence vērojama attiecībā uz uzņēmumiem un valdībām. Šis process novērojams dažādās sfērās, bet kā viena no tām, kas būtu izceļama šī darba ietvaros, ir kultūra. Visuzskatāmākais piemērs ir digitalizācija, kas tiek realizēta bibliotēkās, tādējādi saglabājot kultūras mantojumu. Savukārt nemateriālais kult...
2016
  • Finansiālo un reliģisko sektu strukturālā līdzība
  • Černihoviča Jelizaveta
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Vēl maģistra darba idejas stadijā es saskāros ar problēmu, kā definēt tēmu, lai tā maksimāli objektīvi atspoguļotu topošo darbu, jo pat izvēlētais variants neatspoguļo ieceres būtību. Darba kontekstā nosaukumā vienīgais vārds, ko var saprast viennozīmīgi ir „un‖. Citi vārdi katram lasītajam var sasaukties ar definējuma būtību, kas saglabājies viľa atmiľā personīgās pieredzes pārdzīvojuma rezultātā. Jau pirmajos ievadvārdos es gribu dot paskaidrojumu izvēlētiem terminiem tā, kāda jēga tiem tiek p...
2016
loading_gif