|
Nosaukums
|
Datējums
|
|
- Vidusskolas vecāko klašu skolēnu vispārējo patstāvīgās mācīšanās prasmju pilnveide angļu valodas mācību procesā
- Deimante Hartmane Dagnija
- Liepājas Universitāte
- Cilvēce ir pārkāpusi 21.gadsimta slieksni un pasaulē aizvien vairāk nostiprinās globalizācijas tendences, ko veicina informācijas apmaiņa un mobilitāte. Globalizācija un internacionalizācija izvirza jaunas prasības izglītībai. Aizvien lielāka loma ir pamatprasmēm, kas nav tieši saistītas ar konkrēto zinātnes nozari, bet ir nepieciešamas jebkurā darbības sfērā. Jaunieši skolā apgūst prasmi darboties mainīgos apstākļos, patstāvīgi izglītoties, darboties komandā, kā arī pilnveido sociālo kompetenci...
|
2013 |
|
- Tehnoloģiskais atbalsts mācīšanās sadarbojoties pedagoģiskās pieejas īstenošanā kombinētajās studijās
- Ulmane Ozoliņa Lāsma
- Liepājas Universitāte
- Lāsmas Ulmanes-Ozoliņas promocijas darbs Tehnoloģiskais atbalsts mācīšanās sadarbojoties pedagoģiskās pieejas īstenošanā kombinētajās studijās izstrādāts Liepājas Universitātes doktorantūras programmas E-studiju tehnoloģijas un pārvaldība ietvaros kā transdisciplinārs pētījums augstskolas pedagoģijas apakšnozarē pedagoģijas doktora zinātniskā grāda iegūšanai. Promocijas darbs uzrakstīts uz 218 lapām, promocijas darbam pievienoti 8 pielikumi. Pētījuma veikšanai izmantoti 155 literatūras avoti. Pr...
|
2016 |
|
- Sventājas latviešu valoda: statika un dinamika
- Straupeniece Daiga
- Liepājas Universitāte
- Ikvienam cilvēkam svarīga ir piederības sajūta noteiktai nācijai, kultūrai, valodai, teritorijai. Ir situācijas un apstākļi, kas veicina gan viena indivīda, gan veselas sabiedrības grupas identitātes svārstības un mainīgumu. Kas nosaka indivīda, viņa ģimenes, veselas dzimtas un teritoriālās kopienas piederības izjūtas maiņu un jaunus identitātes meklējumus?
Par nacionālās identitātes pamatu var kalpot arī kāda reģiona vai izloksnes valoda, kas var būt pakļauta dažādiem ģeolingvistiskajiem, demo...
|
2012 |
|
- Rucavas izloksnes vārdnīca: leksikogrāfiskais un leksiskais aspekts
- Markus Narvila Liene
- Liepājas Universitāte
- Saziľā lietotā valoda mēdz būt atšķirīga – to ietekmē gan cilvēka vecums, izglītība, sabiedrība, kurā viľš dzīvo, gan arī sarunas partneris, teiktā saturs un mērķis, ar kādu izteikums tiek lietots (Pinker 1996, 29). Lai gan sarunvaloda un arī izlokšľu leksika nereti uzlūkota kā pazemināta stila izteiksmes līdzeklis, jāpiekrīt S. Pinkeram (S. Pinker), kurš norāda, ka „lingvistiem arvien nākas cīnīties ar mītu, ka strādnieku šķirai piederīgie un neizglītotie vidusšķiras pārstāvji lieto vienkāršāk...
|
2011 |
|
- Nominālās vārdkopas Georga Manceļa tekstos
- Elksnīte Gita
- Liepājas Universitāte
- Latviešu literārās valodas izveides un attīstības izzināšanā valodnieki ņēmuši vērā vairākus avotus: 1) folkloru, kuras nozīmīgums atzīts vienprātīgi; 2) vācu mācītāju sarakstītos tekstus, kuru dalība literārās valodas izveidē tiek vērtēta gan pozitīvi, gan negatīvi (Rozenbergs 1987, 10). Valodniecībā pastāv uzskats, ka vācu mācītāju rakstītie teksti ir kļūdaini un vairāk vai mazāk kroplīgi. Tāpat valodas pētnieki atzīst, ka šos vecos tekstus svešādus dara nevis to valoda, bet gan rakstība (Endz...
|
2011 |
|
- Māsu profesionālā lietpratība pacientu izglītošanas procesā
- Bēta Gunta
- Liepājas Univeristāte
- Guntas Bētas promocijas darbs pedagoģijā, pieaugušo pedagoģijas apakšnozarē „Māsu profesionālā lietpratība pacientu izglītošanas procesā” izstrādāts Liepājas Universitātes Izglītības zinātņu institūtā Dr.paed., prof. Anitas Līdakas vadībā laika posmā no 2011. gada septembra līdz 2016. gada augustam. Promocijas darba mērķis: Izpētīt māsu profesionālo lietpratību pacientu izglītošanas procesā, aktualizējot procesa realizētāju izpratni par pedagoģiskās darbības komponentiem un to nodrošināšanu. Pro...
|
2017 |
|
- Literārais darbs kā līdzeklis pirmsskolas vecuma bērna personības attīstības sekmēšanai pedagoģiskajā procesā
- Freiberga Inese
- Liepājas Universitate
- Ineses Freibergas promocijas darbs pedagoģijas zinātnē pirmsskolas pedagoģijas
apakšnozarē „Literārais darbs kā līdzeklis pirmsskolas vecuma bērna personības attīstības
sekmēšanai
pedagoģiskajā procesā” izstrādāts Liepājas Universitātes Izglītības zinātņu
institūtā
Dr.habil.paed., profesores
Dainas Lieģenieces vadībā laika posmā no 2008. līdz
2013. gadam.
Promocijas darba mērķis ir izzināt literārā darba satura personiskās jēgas
ve
idošanās ģenēzi...
|
2013 |
|
- Leksikas lingvodidaktiskais saturs angļu valodas kā svešvalodas mācībā Latvijā
- Kačanova Baiba
- Liepājas Universitāte
- 21. gadsimta cilvēki dzīvo vispasaules saziņas laikmetā, kur valoda ir saziņas „valūta” (ES 2010, 2). Valoda ir daudzveidīgs un ietilpīgs instruments, kas katram ir dabas dots un tiek izkopts pasaules izziņas gaitā. Strauji lingvistiskās asimilācijas tempi, multilingvisms kā nākotnes cilvēka iezīme, globālās informācijas apmaiņas sistēmas, ekonomiskās integrācijas tendences mūsdienu pasaulē rada aizvien lielāku valodu konkurenci (VVPS 2014, 4). Zināms, ka dzimtā valoda atklāj plašu pasauli, bet ...
|
2017 |
|
- Latvijas skolu ar vācu valodas specializāciju pedagoģiskā darbība sabiedrības daudzvalodības veicināšanā
- Ķemere Rūta
- Liepājas Universitāte
- 21.gadsimts kā jauns etaps cilvēces attīstības vēsturē rada nepieciešamību būtiski
bagātināt tādus sabiedrības resursus kā teorētiskās zināšanas un to praktisko pielietojumu. Ar
apgūtām teorētiskajām zināšanām vien ir par maz: lai piemērotos straujajām izm
aiľām
politikā, kultūrā un ekonomikā, mūsdienu jaunietim jāprot tās arī radoši izmantot. Šis faktors
rosina mainīt uzsvarus izglītībā, ieviest inovatīvas darba metodes, pilnveidot saskarsmes
formas.
Saistībā ...
|
2015 |
|
- Latviešu valodas mācību satura attīstība pamatskolā no 1940. gada līdz 1991. gadam: lingvodidaktiskais aspekts
- Dzintars Normunds
- Liepājas Universitāte
- Ir pagājuši 73 gadi, kopš PSRS okupēja Latviju, un 22 gadi, kopš Latvija atguvusi
suverenitāti. Vēsturiskie notikumi noteica p
aradigmu maiľu arī izglītības sistēmā kā
programmu, tā mācību grāmatu satura aspektā.
Valsts politika vienmēr bijusi cieši saistīta ar
valodas un
izglītības politiku. Līdz ar neatkarības zaudēšanu Latvijas un citu Baltijas valstu
izglītības attīstības ceļš
tika varmācīgi pārtraukts, uzspieţot citu pasaules redzējumu un
mainot sabiedrības vērtību...
|
2013 |