|
Nosaukums
|
Datējums
|
|
- Bibliotēka 2.0 – inovatīva komunikācija akadēmiskā vidē
- Suhaņenkova Silva
- Latvijas Universitāte
- Aizvien lielāku popularitāti iegūst jaunās `Tīmekļa 2.0` tehnoloģijas, kuras tiek izmantotas dažādās jomās - reklāmā, tirdzniecībā, mediju vidē un nu arī bibliotēkās. Visā pasaulē aktuāla ir bibliotēku attīstība, balstoties uz šīm jaunajām iespējām. Tās kļūst par `Bibliotēku 2.0`. Latvijas bibliotēku vidē šis jautājums ir maz pētīts. Pētījuma mērķis bija apzināt esošo situāciju Latvijas AZSB vidē, noskaidrot kāda ir bibliotekāru attieksme pret
dažādām `Tīmekļa 2.0` sniegtajām iespējām, kādas ir ...
|
2010 |
|
- Nabadzības diskurss Latvijas presē 20. gs. 20. gados un 30. gadu sākumā
- Kirša Kristiāna
- Latvijas Universitāte
- Maģistra darba mērķis ir atklāt nabadzības diskursa konstrukciju un tā saturu Latvijas
presē 20. gs. 20. gados un 30. gadu sākumā.
Teorētiskajā daļā tiek aplūkots nabadzības kā sociālās stratifikācijas prakses jēdziens,
kuras ietvaros tiek raksturota sociālās stratifikācijas izcelsme un realizācijas veidi, tiek
izskaidrota sociālās šķiras koncepts, nabadzības fenomens un tā izcelsme, kā arī nabadzības
stigmatizācija kā marginalizējoša stratēģija un nabadzības atainojuma medijos raksturojums.
Tie...
|
2011 |
|
- Mašīntulkošanas tehnoloģiju izmantošana informācijas pieejamības paaugstināšanai digitālajās bibliotēkās
- Ķikāne Jana
- Latvijas Universitāte
- Piekļūt vēstures gaitā radītajām kultūras vērtībām bieži traucē valodu barjeras. Cilvēces rīcībā nav tādu resursu, kas ļautu pārtulkot tās, izmantojot tikai cilvēka tulkojumu, tāpēc tiek meklēti alternatīvi risinājumi. Viena no iespējām ir dabiskās valodas apstrādes tehnoloģiju integrēšana digitālajās bibliotēkās.
Pētījuma mērķis ir izpētīt lietotāju attieksmi un ieguvumus, kādus var sniegt mašīntulkošanas tehnoloģiju izmantošana digitālajās bibliotēkās. Pētījumā šis jautājums tiek aplūkots no p...
|
2013 |
|
- Elzes Stērstes ieguldījums franču kultūras popularizēšanā Latvijā
- Spriņķe Ieva
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Elza Stērste bija viena no pirmajām, kas latviešu kultūru bagātināja ar franču literatūras ierosmēm. Viņai ir lieli nopelni jaunās Latvijas valsts popularizēšanā Francijā, bet tikpat daudz Elza Stērste ir darījusi, lai latviešiem kļūtu pieejamas franču kultūras vērtības.
Pētījuma mērķis ir, analizējot dažādas avotu liecības un pieejamos pētījumus, secināt, kā Latvijā tika popularizēta franču kultūra, kādi bija Elzas Stērstes iemesli pievērsties tieši franču kultūrai, kurās kultūras jomās visspil...
|
2014 |
|
- Sociālo mediju mārketinga komunikāciju instrumentu lietojums valsts mūzikas organizācijās Latvijā
- Branta Sabīne
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Maģistra darba pētījuma ietvaros tiks analizēts sociālo mediju mārketinga komunikāciju instrumentu lietojums valsts mūzikas organizācijās Latvijā. Par šādām organizācijām tiek uzskatītas kapitālsabiedrības, kurās Kultūras ministrija ir valsts kapitāldaļu turētāja – VSIA Latvijas Koncerti, Latvijas Nacionālā opera, Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris, Liepājas simfoniskais orķestris, kamerorķestris Kremerata Baltica un Valsts Akadēmiskais koris Latvija.
Attīstoties sociālo mediju industri...
|
2014 |
|
- Metaforas Federiko Garsijas Lorkas zemnieku traģēdijās
- Siliņa Asnate
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Federiko Garsija Lorka ir viens no nozīmīgākajiem spāņu 20. gadsimta pirmās puses rakstniekiem, bet nenoliedzami – būtiskākais tā laika dramaturgs, kura darbi ir aktuāli arī šobrīd, ne tikai pateicoties savai literārajai darbībai, bet arī savas personības un dzīves stāsta dēļ, kas vēl joprojām atstāj daudzus neatbildētus un neatrisinātus jautājumus.
Lai arī Spānijā par šo autoru tapuši neskaitāmi pētījumi un sarakstītas visdažādākās grāmatas, Latvijā zināms salīdzinoši maz. Lorkas dramaturģija p...
|
2014 |
|
- Filmas "Lielais laimests" teorētiskais pamatojums
- Šņore Ilze
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Lielais laimests ir spēles īsfilma – ironisks stāsts par vieglu naudu, kas piesauc sliktas beigas pašam veiksmīgajam laimētājam. Galvenais varonis tirgus krāvējs Oskars(30) kādu dienu tirgū vietējā kafejnīcā sastop senu dienu mīlestību, kas viņam nekad nav bijusi aizsniedzama. Filma seko Oskara vienas dienas ceļojumam jeb dienas gaitai, kurā viņš cenšas pietuvoties kādreiz neaizsniedzamajai sievietei. Filmas vizuālais risinājums – gari kadri, pamatā izmantojot kadru iekšējo montāžu, rokas kamera...
|
2014 |
|
- Klāva Knuta Sukura monolugas “Akracis” iestudējums
- Sukurs Klāvs Knuts
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Sava maģistra darba ietvaros izvēlējos iestudēt paša rakstīto monolugu “Akracis”.
Manuprāt, iestudēt paša radītu literāro materiālu bija loģisks solis pēc bakalaura grāda iegūšanas dramaturģijā. Tas bija vērtīgi, jo iestudējuma veidošanas procesā ļāva man palūkoties uz dramaturģiju no cita – režisora – skatpunkta, tādējādi gūstot labu pieredzi un atziņas turpmāko darbu radīšanai. Tajā pašā laikā šāda izvēle ir ļoti bīstama, jo nepārtraukti jāstiprina sevī paškritika, kas neļautu dramaturģiski vā...
|
2014 |
|
- Laikmetīgās kultūras radīto galamērķu iespējas tūrisma nozares veicināšanā Latvijas reģionos
- Veršiņina Aiva
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Jēdziena „laikmetīgs” izpratnei Rietumu kultūrā nav senu tradīciju, tomēr arvien biežāk šis termins tiek lietots pašreiz notiekošo kultūras procesu apzīmēšanā. Autore ir novērojusi, ka laimetīgā kultūra Latvijas pilsētvidē vēl netiek pilnībā saprasta, bet izpratnes veicināšanai trūkst papildus finanšu līdzekļi, lai to attīstītu. Tomēr, ir saskatāms milzīgs potenciāls laikmetīgās kultūras pasākumu veicināšanā, kas nākotnē varētu ne tikai pilnveidot kultūrtelpu, īpaši akcentējot reģionus, bet arī ...
|
2014 |
|
- Vilnis Zābers Latvijas laikmetīgās mākslas kontekstā: daiļrade un personība
- Zemvalde Lita
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Maģistra darbs „Vilnis Zābers Latvijas laikmetīgās mākslas kontekstā: daiļrade un personība” veltīts latviešu māksliniekam Vilnim Zāberam (1963 – 1994), kā arī viņa mākslas atspoguļojumam Latvijas laikmetīgās mākslas neoavangarda konceptā. Darba mērķis ir atklāt Vilni Zāberu kā spilgtu un pārliecinošu laikmeta mākslinieku, kurš savu radošo izpausmju daudzveidībā skāra sabiedrībai būtiskus un aktuālus sociālpolitiskus jautājumus, kā arī centās sabiedrību audzināt, ar savu mākslu to šokējot un pro...
|
2014 |