Grāmata piedāvā izzināt, kādi ir 11.–12. klases skolēnu kolektīvās atmiņas un vēstures zināšanu avoti, kā vērtējama to darbība un kādu nozīmi tiem piešķir paši jaunieši sešās Latgales vidusskolās (Baltinavas, Bērzpils, Nautrēnu, Rekavas, Tilžas vidusskolās un Viļakas Valsts ģimnāzijā). Tas skaidrots konkrētas vēstures norises griezumā – aplūkojot skolēnu kolektīvo atmiņu par pretrunīgi vērtēto nacionālo pretošanās kustību padomju okupācijai (izraudzīto skolu tuvākā vai tālākā apkārtnē savulaik r...
Promocijas darbs ir pētījums valodniecības nozares latviešu sinhroniskās valodniecības apakšnozarē par tematu, kas cieši saistīts ar izglītības sistēmu un tās specifiku Latvijas Republikā. Pētījumā apkopoti un analizēti izglītības iestāžu pašreizējie (2007./2008. māc. gada) nosaukumi semantiskā, etimoloģiskā, terminoloģiskā un vārddarināšanas aspektā. Lai varētu zinātniski korekti spriest par šī brīža situāciju, nepieciešamības gadījumā ir dots ieskats izglītības iestāžu nosaukumu vēsturiskajā a...
Sorry, this entry is only available in Latvian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.