Kāds ģeogrāfisks nogabals ir tikai tukša telpa, iekams to nav sākuši apdzīvot cilvēki. Ierodas cilvēki un, izmantojot dabas dotos resursus un savu radošo potenciālu, tukšu telpu pārvērš par savu dzīves vietu ar jēgu, ar nozīmi. Abu kopdarbošanās rada to, ko mēs pazīstam ar nosaukumu - kultūrainava. Ainavas vērtības apzināšanās sākusies
saistībā ar vēlmi saglabāt nākamajām paaudzēm iepriekšējo paaudžu radīto. Sevišķi aktuāls aizsardzības jautājums kļuvis pēdējā laikā, pieaugot ekonomiskai un antr...
Maģistra darbs ir veltīts Latvijas Nacionālā mākslas muzeja (turpmāk tekstā – LNMM) ziloņkaula priekšmetu izpētei, kas ir tā sauktās Austrumu mākslas kolekcijas sastāvdaļa. Kopā Austrumu mākslas kolekcijā ir aptuveni 2250 vienības, no kurām Japānas mākslu pārstāv apmēram 800 mākslas priekšmeti. Ziloņkaula priekšmeti šajā kolekcijā veido pavisam nelielu, taču savdabīgu un kultūrvēsturiskā ziņā nozīmīgu daļu.
Maģistra darbā tiek pētīti 18 Japānas mākslas ziloņkaula priekšmeti. Šo mākslas objektu p...
Pētījums par Latvijas iedzīvotāju kultūras patēriņu un līdzdalību kultūras aktivitātēs no 2007.–2014. gadam parāda, ka kultūras aktivitāte, kurā visvairāk pēdējā gada laikā ir iesaistījušies Latvijas iedzīvotāji, pārliecinoši ir tieši pagasta, pilsētas vai novada svētku svinēšana, tos vismaz reizi pēdējā gada laikā apmeklējuši 69% no visiem aptaujātajiem. Dati liecina par šī kultūras pasākuma formāta aktualitāti mūsdienās un pieprasījumu Latvijas iedzīvotāju sabiedrībā. Autore to var apliecināt ...
Darba „Kultūras produkta nozīme kafejnīcu un restorānu biznesa darbības nodrošināšanā Rīgā ” ir izvērsts ieskats ēdināšanas uzņēmējdarbības mijiedarbībā ar kultūras aktivitātēm. Darba teorētiskā daļa veidota, pamatojoties uz Dž. Gilmora, Dž. Paina, P. Drakera, S. Godina, P. Fiska, Dž. Rifkina un citu autoru radīto literatūru un pieejamajiem avotiem. Pētījuma mērķis, izmantojot kvalitatīvo un kvantitatīvo metodoloģiju, noskaidrot kultūras produktu nozīmi kafejnīcu un restorānu biznesa darbības no...
Latvijas Nacionālais kultūras centrs (LNKC) sadarbībā ar Latvijas Kultūras akadēmiju veica
pašvaldību un citu māksliniecisko kolektīvu dibinātāju aptauju ar mērķi noskaidrot viedokli par
2012. gadā atjaunoto valsts mērķdotāciju māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un
valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām (turpmāk – valsts mērķdotācija). Aptaujas dati
palīdzēja konstatēt ar valsts mērķdotāciju un māksliniecisko kolektīvu vadītāju atlīdzību saistīto
situāciju, kā arī risi...
Jēdziena „laikmetīgs” izpratnei Rietumu kultūrā nav senu tradīciju, tomēr arvien biežāk šis termins tiek lietots pašreiz notiekošo kultūras procesu apzīmēšanā. Autore ir novērojusi, ka laimetīgā kultūra Latvijas pilsētvidē vēl netiek pilnībā saprasta, bet izpratnes veicināšanai trūkst papildus finanšu līdzekļi, lai to attīstītu. Tomēr, ir saskatāms milzīgs potenciāls laikmetīgās kultūras pasākumu veicināšanā, kas nākotnē varētu ne tikai pilnveidot kultūrtelpu, īpaši akcentējot reģionus, bet arī ...
Maģistra darbs „Mājas izveide svešā zemē kā heterotopisks projekts: Otrā pasaules kara trimdas latviešu kopienas un indivīda mājvieta „Straumēnos”, Lielbritānijā”, pievēršas mājai kā pētījuma priekšmetam. Darba mērķis ir saprast, kas fizisko māju (ēku, dzīvokli, istabu) padara par mājām – emocionāli piepildītu vietu; kā tiek konstruēta māju sajūta; kas kādu vietu padara par mājām lielākā mērā kā kādu citu. Individuāli, mājas vide nereti tiek uztverta kā ļoti pašsaprotama, tās būtiskumu pamanot v...
Latvijas Nacionālais kultūras centrs (LNKC) sadarbībā ar Latvijas Kultūras akadēmiju veica tautas mākslas kolektīvu vadītāju aptauju ar mērķi noskaidrot tautas mākslas kolektīvu vadītāju apmierinātību ar darba apstākļiem un materiālajiem priekšnosacījumiem, kurus atbilstoši kompetencei un savu iespēju robežās nodrošina tautas mākslas kolektīva dibinātājs (pašvaldība vai cits dibinātājs) un valsts. Aptaujas dati ļāva izprast, cik liela nozīme atlīdzībai par darbu un citiem finansējuma avotiem vai...
Bakalaura darba tēma ir
Mainupulatīvo līdzekļu lietojums Ērika Stendzenieka
audiovizuālajās reklāmās.
Šī tēma un tās izpēte ir būtiska no diviem skatu punktiem.
Pirmkārt, kā teorētiskais pamatojums – līdz šim nav veikts pētījums un jebkāda veida
statistika par manipulatīvo līdzekļu kategorizāciju reklāmās. Šāda veida pētījums
paplašinātu izpratni par manipulācijas pielietojumu televīzijas reklāmās. Otrkārt, šāds
pētījums palīdzētu veicināt izpratni g...
Pētījums tika veikts pēc Latvijas Radošo savienību padomes (LRSP) pasūtījuma, un tā
pamatojums sakņots nepieciešamībā precizēt radošo personu sociālā nodrošinājuma situāciju Latvijā 2012. gadā. Radošo personu viedokļu izpēte tika skatīta kā būtisks instruments, kas ļautu paplašināt informatīvo un argumentācijas bāzi LRSP un politikas veidotāju diskusijās par labāko politisko alternatīvu izvēli radošo personu darbības normatīvajā regulējumā. Pētījuma pamatproblēma ir precīzu datu trūkums par rado...
Sorry, this entry is only available in Latvian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.