Latviešu Bakalaura darba tēma tika izvēlēta, jo, Studējot Francijas un Latvijas starpkultūru programmā un interesējoties par laikmetīgo mūziku, darba autore otrā un trešā kursa darba ietvaros veica pētījumu par Francijas un Latvijas laikmetīgās mūzikas attīstības tendencēm 21. gadsimtā. Balstoties uz iepriekšējo gadu uzkrātajām zināšanām par laikmetīgās mūzikas attīstību, darba autore savā bakalaura darbā veic pētījumu par franču mūzikas ietekmēm latviešu mūzikā un galvenajiem ietekmju avotiem. Termins laikmetīgā mūzika ir ļoti neskaidrs un tā hronoloģiskās robežas ir izplūdušas. Daudzos speciālās literatūras avotos tas skaidrots dažādi, nereti pretrunīgi, datējot laikmetīgās mūzikas aizsākumu gan ar modernisma iezīmju parādīšanos 20. gadsimta sākumā, gan pārceļot sākuma robežu uz vēlāku laiku – pēc Otrā pasaules kara. Bakalaura darbā autore ir izvēlējusies Francijas vadošā laikmetīgās mūzikas un akustikas izpētes institūta sniegto laikmetīgās mūzikas datējumu – pēc Otrā pasaules kara. Darba centrā ir tā profesionālās mūzikas daļa, kuru saucam par akadēmisko jeb klasisko mūziku. |