Menedžmenta un menedžera loma mūsdienu mūzikas industrijā Latvijā

    TitleMenedžmenta un menedžera loma mūsdienu mūzikas industrijā Latvijā
    Scientific work typesBakalaura darbi
    CreatorGoberga, Krista
    Year2016
    IzdevējsLatvijas Kultūras akadēmija
    Languagelatviešu
    Institution nameLatvijas Kultūras akadēmija
    NozareHumanitārās zinātnes

    Latviešu

    Bakalaura darba tēma ir menedžmenta loma mūsdienu mūzikas industrijā Latvijā. 2014. gadā Eiropas Savienībā mākslas, izklaides un atpūtas nozare kopējā ekonomikas pievienotajā vērtībā veidoja 1,36%, savukārt Latvijā šis rādītājs bija vēl augstāks – 2,19%. Viszemākos rādītājus kopējā pievienotajā vērtībā uzrādīja Polija ar 0,64%, bet visaugstākos – Slovākija ar 2,44%, Latviju atstājot otrajā vietā (sk. 3.2. attēlu.).1 Svarīga kļūst ne tikai kvalitatīva muzikālā materiāla izvēle, bet arī mērķtiecīga plānošana, kas ne vienmēr ir pa spēkam pašiem mūziķiem, tāpēc talkā tiek pieaicināti šīs jomas speciālisti – menedžeri, kas nodarbojas ar mākslinieku virzīšanu attiecīgajā tirgū, kā arī laika plānošanu. Mūsdienās ir jārēķinās ar mūzikas industrijas piedāvājuma pārbagātību un arī digitalizāciju, tāpēc cilvēkam, kas veic šos tik ļoti svarīgos uzdevumus, jābūt apveltītam ar lieliskām komunikācijas prasmēm, jābūt radošam organizēšanas darbos, kā arī informētam par industrijas aktualitātēm, pirktspējīgajām mērķgrupām un sapratni par to, kādai publikai produkts ir paredzēts. Darba autore vēlas izpētīt, ar ko savās ikdienas darbībās saskaras mūzikas menedžeris – kādi ir visbiežāk sastopamie izaicinājumi un sarežģījumi, kā arī kāda ir menedžera loma produkta virzīšanai tirgū.

    Angļu

    The title of bachelor thesis is Management and manager role in the music industry in contemporary Latvia. Music scene in the 21st century has considerably changed mainly due to digitalization process. The main source of income for the artists nowadays are live performances insted of sales of recorded music. In this moment the role of the management becomes pivotal. The manager needs to build contacts with the target audience and event promoters. The aim of the thesis is to explore and characterize the work of a music manager and his role in promotion of an artist. The main investigative question was: whether manager and management role in the contemporary Latvian music industry are fully assessed and evaluated? The main conclusions of the thesis are: as the main source of profit for the artists today are live performances, managers' role has become vital, but manager spectrum of respnsibilities is not fully appreciated in educational institutions creating a shortfall in the profession.

    loading_gif