Latviešu Modes dizaina industrija pasaulē pastāv jau visai ilgu laiku, taču tieši pēdējās desmitgadēs, kad aktualizējies radošo industriju jēdziena lietojums, tā, iekļaujoties šo industriju sastāvā, guvusi vēl ievērojamāku nozīmi. Lai pierādītu tās būtisko potenciālu un atbalsta nepieciešamību, dažādās valstīs veikta modes dizaina industrijas padziļināta izpēte un tādējādi pamatota augstā pievienotā vērtība un ekonomiskais devums, ko tā spēj sniegt.1 Latvijā līdzīgi, kā citās valstīs, modes dizains iekļauts radošo industriju sastāvā, tādējādi apliecinot tā potenciālu un svarīgumu.2 Valstī veidojas arvien jauni modes dizaina uzņēmumi, tomēr dažādos līmeņos industrijai sniegtais atbalsts nereti ir visai neskaidrs, kas tādējādi, iespējams, modes dizaina industrijai Latvijā liedz konkurētspējīgi attīstīties. Lai arī radošajām industrijām un to vadības jautājumiem kopumā Latvijā tiek pievērsta arvien lielāka uzmanība, tomēr, tā kā modes dizaina industrija uzskatāma par gana specifisku, tad Latvijā, tāpat, kā daļā citu pasaules valstu, būtu iespējams pievērst ievērojamāku uzmanību konkrēti šīs industrijas vadībai. Lai modes dizaina industrija varētu veiksmīgi attīstīties, nepieciešama sekmīgi izstrādāta stratēģiskā vadība, kas īstenota valsts, pašvaldību un nevalstiskā sektora līmenī, tādēļ būtiski saprast, vai Latvijā šāda vadība norisinās un kā tā vērtējama. |
Angļu The aim of the master’s thesis „Strategic management opportunities of Latvian fashion design as a creative industry” is to create a discussion about the role of government, selfgovernments and non-governmnental organizations in the strategic management and development of Latvian fashion design as a creative industry and to find out the main problems of the management in this level. The theoretical part consists of a discussion of theory and political documents of creative industries and fashion design industry, their contribution to economics of Latvia and other countries and a discussion of the main instruments of strategic management of fashion design as a creative industry. Quantitative content analysis and deep, semi-structured interviews with experts and professionals of Latvian fashion design industry help to find out the main problems of the strategic management of Latvian fashion design as a creative industry. |