Latviešu Par savu maģistra darba tēmu izvēlējos iestudēt amerikāņu dramaturga 2009. gadā sarakstīto Radžifa Džozefa lugu „Pretīgie spēļu laukuma ievainojumi” (Rajiv Joseph „Gruesome playground injuries”). Iestudējuma pirmizrāde ar mainītu nosaukumu „Ievainotie” notika 2014. gada 10. maijā Zirgu pastā Karamazovu zālē. Uzsākot studijas Latvijas Kultūras akadēmijā Teātra mākslas apakšnozares maģistrantūrā specialitātē „Teātra režija” par savu galveno mērķi izvirzīju uzdevumu mācību procesa gaitā atklāt to teātra valodu, stilu un norises veidu, kas būtu tuvs un radniecisks manai teātra mākslas izjūtai. Intuitīvi sāku nojaust, ka man vistuvākais režijas veids varētu būt mēģinājums sintezēt reālpsiholoģisko un spēles teātri, kurā dominētu aktierspēle, telpa, minimālisms kompozīcijā, inscinējumā un mizanscēnā. Visu iepriekšminēto esmu mēģinājusi realizēt savu iestudējumā „Ievainotie”. Svarīgs priekšnosacījums manas ieceres realizācijai bija iestudējamā materiāla izvēle un tā uzbūve. R. Džozefa luga, ja tā varu izteikties, „atrada” mani pati caur piedāvājumu man kā aktrisei spēlēt vienu no diviem lugas tēliem. Tā kā režisors, kurš bija iecerējis šo projektu, atteicās no savas idejas iestudēt šo lugu, es izteicu vēlmi iestudēt šo dramaturģisko materiālu kā savu režijas darbu. Lugas uzbūve un struktūra atbilda tam, kādu izrādi es vēlējos veidot. Par lugas uzbūvi, tās atbilstību režijas iecerei, par radošā procesa norisi un sasniegto rezultātu rakstīšu sava darba nākamajās nodaļās. |
Angļu The practical result of the Master’s thesis in Latvian Academy of Culture is the performance of Rajiv Joseph’s play „Gruesome playgorund injuries” – „The Injured” in the Karamazov hall of Latvian Culture academy. The premiere took place on the 10th of May, 2014. The Master’s thesis is divided in two parts: theoretical part, which includes the reasons behind choosing the given material to put onto the stage, small insight into the playwright’s creative biography, the characterization of the main themes in the play’s structure and the play itself, as well as the formation of the creative team. The second part is the description of the practical work: the working process and analysis, as well as conclusions are made, concerning the final product of the creative process: the performance of „The Injured”. The author of the Master’s thesis looks back on the work and the achieved, and makes conclusions about the creative process of creating a theatre performance. The appendices include photographs from the performance of „The Injured”. |