Latviešiem ir ļoti attīstīts senču kults un kapu kultūra. Kapu kopšanas tradīcija ir
iekļauta Latvijas kultūras kanonā (2009). Kapsēta ir bagāta kultūrvēsturiska telpa, kas
atsedz plašus nozīmju laukus, sniedzot informāciju ne tikai par aizgājējiem, bet arī par
dzīvajiem. Tā ir vienlaikus fiziska un mentāla vieta, tādēļ arī Mišels Fuko kapsētu
ierindojis starp heterotopijām – „citādības” vietām.
Lēmums bakalaura darba ietvaros aplūkot kinoteātru lomu mazpilsētu kultūras dzīvē, par piemēru
izvēloties Cēsu pilsētu, balstās vairākos apsvērumos. Pirmkārt, tā ir darba autores interese par kino
ietekmi un nozīmi ģeogrāfiski izolētās vai mazapdzīvotās vietās — 2013. gadā tika izstrādāts kursa
darbs par kino nozari Islandē Otrā pasaules kara laikā; otrais stimuls šāda bakalaura darba izstrādei
rodams darba autores piesaistē mazpilsētu videi, īpaši Cēsu pilsētai, kurā laikposmā no 2010. līdz 201...
Globalizācijas procesu kontekstā mūsdienu Latvijā aktuāls kļūst jautājums par nacionālo, etnisko un latvisko identitāti. Globalizācijai raksturīga visa vienādošana, kas nivelē arī atšķirības starp daţādām kultūrām un zemēm.1 Daţādo globalizācijas procesu ietekmē nacionālo valstu ietvaros vērojamas uz pārorientāciju vērstas izmaiņas, kas priekšplānā tiecas izvirzīt un atgriezties pie vietējībā un nacionālajā, lokālajā kultūrā balstītām vērtībām. Vietējās kultūras vērtību saglabāšanas nepieciešamī...
Bakalaura darbā Apģērba un vizuālā tēla atspoguļojums 19.gs. pirmās puses britu
rakstnieču darbos tiks analizēts apģērbs un vizuālais tēls 19.gadsimta pirmās puses britu
rakstnieču darbos. Tēmas izvēli noteikusi darba autores interese par modi un apģērbu kā
nozīmīgu kultūras fenomenu, jo tieši 19.gadsimta pirmajā pusē aizsākās apģērba un
modes vēstures pētniecība.1 Svarīgu lomu apģērbs ieņem minētā laika perioda sieviešu un
augstāko sabiedrības pārstāvju dzīvēs. Augstākie sabiedrības slāņi bija ...
Bakalaura darbā Kultūras barjeras lietišķajā komunikācijā Latvijas – Lielbritānijas
kontekstā tiek skaidrots, kas ir kultūras barjeras, tiek apskatītas biežāk sastopamās kultūras
barjeras, raksturotas to īpašības un izpausmes veidi lietišķajā komunikācijā Latvijas –
Lielbritānijas mijkultūru saskarsmes kontekstā, kā arī pētīts, kā šīs kultūras tiek pārvarētas,
lai nodrošinātu veiksmīgu mijkultūru komunikāciju. Jau vienas kultūras ietvaros lietišķā
komunikācija ir daudzu dažādu komponentu kopums....
Sava mūţa pirmos deviľpadsmit gadus es pavadīju laukos Balvu pusē. Dzimtā vieta ir radījusi man piederības sajūtu gan mājām, gan novadam, gan Latvijai. Manī vienmēr ir bijis neliels pašlepnums par to, ka man ir bijusi iespēja uzaugt laukos, dabas tuvumā un tieši caur to iemīlēt Latviju. Vēlāk, jau dzīvojot un studējot Rīgā, es aizvien vairāk iemācījos to novērtēt un ieguvu apziľu, ka, iespējams, augot pilsētā mana ideja par mājām un piederību Latvijai būtu pavisam citāda. Dzīvojot laukos, esmu r...
Mūsdienās arvien lielāku aktualitāti sabiedrībā iegūst festivāli. Par festivāliem tiek runāts visdažādākajās nozarēs, taču visbiežāk sastopami tieši mākslas un mūzikas festivāli. Pieaugošās mūzikas festivālu popularitātes, daudzveidības un skaita dēļ arī Latvijā, šī bakalaura darba pētījuma objekts ir mūzikas festivāli Latvijā.
Plašajā festivālu piedāvājumā dažkārt grūti atšķirt jauno no vecā, konservatīvo no inovatīvā un attīstījušos no vienveidīgā. Lai kliedētu šo apjukumu, nereti dzirdamas ru...
Bakalaura darba tēma “21. gadsimta Latvijas modes dizaina zīmolu
raksturojums” izvēlēta galvenokārt pamatojoties uz augošo Latvijas modes dizaina
zīmolu pieprasījumu Latvijas sabiedrībā. Šī brīža noteicošā tendence modes jomā ir
zīmols, ko spēj piedāvāt arī latviešu modes mākslinieki, tādēļ kā viens no galvenajiem
darba jautājumiem tiks izvirzīts – vai latviešu modes zīmoli ir ilgtspējīgi un spēj
konkurēt ar Eiropā atzītiem zīmoliem, kā Latvijas modi vērtē un patērē Latvijas
sabiedrība....
Mārketinga speciālisti norāda, ka konkurētspējas palielināšanai vietām (pilsētām, reģioniem, valstīm) jāražo tādas preces un pakalpojumi, kas ir svarīgi to potenciālajiem iedzīvotājiem, uzņēmējiem, investoriem, tūristiem, u.tml. Tam, kurš vēlas palikt konkurētspējīgs un vairot savu vērtību, ir jāstiprina prestižs un stratēģiski jāizmanto tēla funkcija – vērtību radīšanas potenciāls.
Pazīstamais pētnieks S.Anholts (Simon Anholt) atzīmējis, ka „valsts zīmola jēdziens nozīmē valsts tēlu un reputāci...
Bakalaura darba mērķis ir aplūkot Mārgaretu Tečeri kā fenomenālu politisko figūru, īpašu uzmanību veltot politiskajam un sociālajam diskursam.
Lai veiktu doto pētījumu, tiek izvirzīti šādi uzdevumi:
1) sniegt ieskatu M. Tečeres politiskajā karjerā;
2) iepazīties ar kognitīvās lingvistikas teoriju;
3) iepazīties ar teorētiskajiem avotiem par retorikas jēdziena un definīcijas vēsturi;
4) pētīt metaforas un atkārtojuma lomu retorikā, īpašu uzmanību pievēršot politiskajai retorikai;
5) lasīt un anal...
Sorry, this entry is only available in Latvian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.