|
Nosaukums
|
Issue year
|
|
- V.Majakovska lugas “Blakts” iestudējums Latvijas Nacionālajā teātrī
- Auškāps Dāvis
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Vladimirs Majakovskis ar savu poētiski kāpināto, lirikas un ironijas piesātināto dzeju un dramaturģiju šokēja un izaicināja lasītājus un skatītājus pirms gandrīz simts gadiem. Viņa dzejas un lugu tematika nav mazāk šokējoša un izaicinoša arī šodien. Bagātie un nabagie, personība un vara, mīlestība un ideoloģija, indivīds un sabiedrība – visi šie pretstati un problemātika, kas ar tiem saistīta, ir tik pat sāpīga un aktuāla šodien.
“Blakts” ir viena no V.Majakovska trim lugām. Tā Latvijas teātros ...
|
2014 |
|
- Margaritas Dirasas lugas India Song tulkojums un ar to saistītie jautājumi
- Ulme Madara
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Bakalaura darba tēma ir Margaritas Dirasas (Marguerite Duras) lugas India Song tulkojums. Tulkojuma avota valoda ir franču un mērķa valoda – latviešu.
Margarita Dirasa, īstajā vārdā Margarita Žermēna Marija Donadjē (Marguerite Germaine Marie Donnadieu) ir franču rakstniece (1914-1996), kas dzimusi Indoķīnā (tagadējās Vjetnamas teritorijā), un kuras darbi tulkoti vairāk kā 35 valodās visā pasaulē.1 Līdz šim latviešu valodā ir uzvestas tādas lugas kā „Slepenās bildes” režisora Alvja Hermaņa iestud...
|
2014 |
|
- Īsmetrāžas spēlfilma ”Augstāk par zemi”
- Ābele Jānis
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Maģistra darbs balstīts uz teorētisku pētījumu kino teorijas un vēstures jomā un
praksi, kas saistīts ar kino režijas, kino stilistikas, semantikas un tehniskās metodoloģijas
apguvi. Darba galvenā sastāvdaļa ir īsmetrāžas spēlfilmas „Augstāk par Zemi”, (29 min)
tapšana, kas ietver sevī praktisko un teorētisko posmu.
Spēlfilmas, kas klasificējas kā īsfilma, uzņemšana koncentrēti parāda studiju un
jaunrades procesa rezultātu, kas ietver - scenārija izveidi, sagatavošanās un izpētes darbu
pirms sce...
|
2014 |
|
- Gangstera tēls Žana Pjēra Melvila filmās
- Vainiņa Laima
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Gangsterfilmu žanrs ierindojas starp populārākajiem un iecienītākajiem žanriem jau
kopš kino rašanās sākuma, kas turpinājis attīstīties un nav zaudējis savu aktualitāti arī
mūsdienās. Būtisks elements, kas virza šī žanra attīstību un popularitāti ir galvenais varonis,
jebkurus likumus pārkāpjošais gangstera tēls. Tas ir tāds kino ļaundaris, kas skaidri apvērš
sabiedrībā pastāvošo kārtību, pieņemtās vērtības un normas. Sabiedrība vienmēr tīksminās par
zagļu izdomu un uzdrīkstēšanos, lai arī apzin...
|
2014 |
|
- Latvijas modes dizaina, kā radošās industrijas, stratēģiskās vadības iespējas
- Bumbiere Kristiāna
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Modes dizaina industrija pasaulē pastāv jau visai ilgu laiku, taču tieši pēdējās
desmitgadēs, kad aktualizējies radošo industriju jēdziena lietojums, tā, iekļaujoties šo
industriju sastāvā, guvusi vēl ievērojamāku nozīmi. Lai pierādītu tās būtisko potenciālu un
atbalsta nepieciešamību, dažādās valstīs veikta modes dizaina industrijas padziļināta izpēte un
tādējādi pamatota augstā pievienotā vērtība un ekonomiskais devums, ko tā spēj sniegt.1
Latvijā līdzīgi, kā citās valstīs, modes dizains iekļa...
|
2014 |
|
- Latvijas mākslas galeriju nozīmība mākslinieka karjerā
- Vilāne Anna
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Mākslas galerijas, atšķirībā no to vēsturiskās funkcijas, šobrīd vairs nav vienīgās institūcijas, kas padara mākslu pieejamu auditorijai, turklāt digitālais laikmets nodrošina tās pieejamību arī virtuālā vidē, savukārt, māksliniekiem - pašiem veicināt savu darbu pārdošanu, samazinot nepieciešamību pēc starpnieka starp mākslinieku un pircēju. Mākslas tirgus Latvijā ir salīdzinoši jauna parādība un arī tajā pastāvošo mākslas galeriju skaits ir neliels. Ņemot vērā to, ka šīs galerijas nevarētu eksi...
|
2014 |
|
- Personība un laikmets Arnolda Burova animācijas filmās
- Vaivode Dagnija
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Mākslinieka radošās personības veidošanās, izaugsme un individualitāte, lielā mērā ir atkarīga no laikmeta, kurā viņš ir dzīvojis, kas iezīmē radošās darbības autorību. Radītais mākslas darbs ir pieredzētā laika ietekmes atspoguļojums. Tādejādi mākslas darba autors ir primārais radošais avots, veidojot individuālu darba stilistiku, kas ir unikāla un neatkārtojama. Arnolda Burova ( 1915 - 2006) neparastais kino mākslas rokraksts veido mākslas pasauli, kas nav atdalāma no viņa personiskās dzīves p...
|
2014 |
|
- Uztveres dinamika sociālo tīklu vidē: no rakstītā vārda līdz ikonai
- Butručuka Inga
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Modernā sabiedrība ir pastāvīgā tehnoloģiju mediētā saziņas procesā, kurā visi lietotāji ir vienoti apjomīgā kontaktu tīklā. Arvien vairāk cilvēku ir pieslēgti šim tīklam teju nepārtraukti. Interneta pieslēgums rada komforta sajūtu, tas nodrošina viedtālruņu lietotājus ar iespēju būt sasniedzamiem, ar izklaidi un informāciju. Sociālo tīklu profili ir mūsdienu virtuālā vizītkarte. Sociālais tīkls ir kļuvis par nepieciešamību, par izklaides industrijas neatņemamu sastāvdaļu. Tā ir jauna vide, jaun...
|
2014 |
|
- Marsela Emē lugas “Minotaurs” tulkojums un darbā ietvertās franču kultūras īpatnības
- Vecvagare Katrīne
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Starpvalodu tulkošana ir māksla interpretēt, māksla pārzināt kā dzimto, tā svešvalodu, veidot
loģisku un saprotamu vēstījumu, kā arī pārzināt un spēt pielīdzināt valodas līdzekļus un nacionālās
kultūras semantiku nereti pilnīgi atšķirīgam kontekstam. Lai gan tulkojumu veikšanas prakse
datējama ar laiku pirms mūsu ēras un tādu domātāju kā filozofa un literāta Cicerona un romiešu
dzejnieka Horācija darbiem, tā vēl aizvien uzskatāma par nebeidzamā attīstībā pastāvošu va...
|
2014 |
|
- Dailes teātrascenogrāfisko ideju evolūcija starpkaru periodā (1920-1934)
- Dzene Eihvalde Rūta
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Nozīmīgākais pagrieziens 20.gs. režijā ir pāreja no „iekšējās režijas”1 uz
inscenējošo režiju. „Iekšējās režijas” galvenā iezīme ir ar aktiermākslu perfekti izstrādāti,
un atklāti dramatiskā varoņa pārdzīvojumi orientējoties uz psiholoģiju, attiecībām, īpašu
nozīmi nepiešķirot skatuviskās telpas iespējām, bet to uztverot vien kā ilustrāciju. Savukārt
inscenējošā režija tiecas sabalansēti, atkarībā no izrādes mērķa izmantot visus skatuviskos
izteiksmes līdzekļus, radot jaunu pasauli, mākslas īste...
|
2014 |