|
Nosaukums
|
Datējums
|
|
- Filmas "Lielais laimests" teorētiskais pamatojums
- Šņore Ilze
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Lielais laimests ir spēles īsfilma – ironisks stāsts par vieglu naudu, kas piesauc sliktas beigas pašam veiksmīgajam laimētājam. Galvenais varonis tirgus krāvējs Oskars(30) kādu dienu tirgū vietējā kafejnīcā sastop senu dienu mīlestību, kas viņam nekad nav bijusi aizsniedzama. Filma seko Oskara vienas dienas ceļojumam jeb dienas gaitai, kurā viņš cenšas pietuvoties kādreiz neaizsniedzamajai sievietei. Filmas vizuālais risinājums – gari kadri, pamatā izmantojot kadru iekšējo montāžu, rokas kamera...
|
2014 |
|
- Klāva Knuta Sukura monolugas “Akracis” iestudējums
- Sukurs Klāvs Knuts
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Sava maģistra darba ietvaros izvēlējos iestudēt paša rakstīto monolugu “Akracis”.
Manuprāt, iestudēt paša radītu literāro materiālu bija loģisks solis pēc bakalaura grāda iegūšanas dramaturģijā. Tas bija vērtīgi, jo iestudējuma veidošanas procesā ļāva man palūkoties uz dramaturģiju no cita – režisora – skatpunkta, tādējādi gūstot labu pieredzi un atziņas turpmāko darbu radīšanai. Tajā pašā laikā šāda izvēle ir ļoti bīstama, jo nepārtraukti jāstiprina sevī paškritika, kas neļautu dramaturģiski vā...
|
2014 |
|
- Elzes Stērstes ieguldījums franču kultūras popularizēšanā Latvijā
- Spriņķe Ieva
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Elza Stērste bija viena no pirmajām, kas latviešu kultūru bagātināja ar franču literatūras ierosmēm. Viņai ir lieli nopelni jaunās Latvijas valsts popularizēšanā Francijā, bet tikpat daudz Elza Stērste ir darījusi, lai latviešiem kļūtu pieejamas franču kultūras vērtības.
Pētījuma mērķis ir, analizējot dažādas avotu liecības un pieejamos pētījumus, secināt, kā Latvijā tika popularizēta franču kultūra, kādi bija Elzas Stērstes iemesli pievērsties tieši franču kultūrai, kurās kultūras jomās visspil...
|
2014 |
|
- V.Majakovska lugas “Blakts” iestudējums Latvijas Nacionālajā teātrī
- Auškāps Dāvis
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Vladimirs Majakovskis ar savu poētiski kāpināto, lirikas un ironijas piesātināto dzeju un dramaturģiju šokēja un izaicināja lasītājus un skatītājus pirms gandrīz simts gadiem. Viņa dzejas un lugu tematika nav mazāk šokējoša un izaicinoša arī šodien. Bagātie un nabagie, personība un vara, mīlestība un ideoloģija, indivīds un sabiedrība – visi šie pretstati un problemātika, kas ar tiem saistīta, ir tik pat sāpīga un aktuāla šodien.
“Blakts” ir viena no V.Majakovska trim lugām. Tā Latvijas teātros ...
|
2014 |
|
- Īsmetrāžas spēlfilma ”Augstāk par zemi”
- Ābele Jānis
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Maģistra darbs balstīts uz teorētisku pētījumu kino teorijas un vēstures jomā un
praksi, kas saistīts ar kino režijas, kino stilistikas, semantikas un tehniskās metodoloģijas
apguvi. Darba galvenā sastāvdaļa ir īsmetrāžas spēlfilmas „Augstāk par Zemi”, (29 min)
tapšana, kas ietver sevī praktisko un teorētisko posmu.
Spēlfilmas, kas klasificējas kā īsfilma, uzņemšana koncentrēti parāda studiju un
jaunrades procesa rezultātu, kas ietver - scenārija izveidi, sagatavošanās un izpētes darbu
pirms sce...
|
2014 |
|
- Latvijas modes dizaina, kā radošās industrijas, stratēģiskās vadības iespējas
- Bumbiere Kristiāna
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Modes dizaina industrija pasaulē pastāv jau visai ilgu laiku, taču tieši pēdējās
desmitgadēs, kad aktualizējies radošo industriju jēdziena lietojums, tā, iekļaujoties šo
industriju sastāvā, guvusi vēl ievērojamāku nozīmi. Lai pierādītu tās būtisko potenciālu un
atbalsta nepieciešamību, dažādās valstīs veikta modes dizaina industrijas padziļināta izpēte un
tādējādi pamatota augstā pievienotā vērtība un ekonomiskais devums, ko tā spēj sniegt.1
Latvijā līdzīgi, kā citās valstīs, modes dizains iekļa...
|
2014 |
|
- Uztveres dinamika sociālo tīklu vidē: no rakstītā vārda līdz ikonai
- Butručuka Inga
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Modernā sabiedrība ir pastāvīgā tehnoloģiju mediētā saziņas procesā, kurā visi lietotāji ir vienoti apjomīgā kontaktu tīklā. Arvien vairāk cilvēku ir pieslēgti šim tīklam teju nepārtraukti. Interneta pieslēgums rada komforta sajūtu, tas nodrošina viedtālruņu lietotājus ar iespēju būt sasniedzamiem, ar izklaidi un informāciju. Sociālo tīklu profili ir mūsdienu virtuālā vizītkarte. Sociālais tīkls ir kļuvis par nepieciešamību, par izklaides industrijas neatņemamu sastāvdaļu. Tā ir jauna vide, jaun...
|
2014 |
|
- Dailes teātrascenogrāfisko ideju evolūcija starpkaru periodā (1920-1934)
- Dzene Eihvalde Rūta
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Nozīmīgākais pagrieziens 20.gs. režijā ir pāreja no „iekšējās režijas”1 uz
inscenējošo režiju. „Iekšējās režijas” galvenā iezīme ir ar aktiermākslu perfekti izstrādāti,
un atklāti dramatiskā varoņa pārdzīvojumi orientējoties uz psiholoģiju, attiecībām, īpašu
nozīmi nepiešķirot skatuviskās telpas iespējām, bet to uztverot vien kā ilustrāciju. Savukārt
inscenējošā režija tiecas sabalansēti, atkarībā no izrādes mērķa izmantot visus skatuviskos
izteiksmes līdzekļus, radot jaunu pasauli, mākslas īste...
|
2014 |
|
- Borisa un Arkādija Strugacku lugas „Pēterpils pilsētas žīdi” iestudējuma teorētiskais pamatojums
- Gaile Inga
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Dilpomdarba iestudējumam izvēlējos Borisa un Arkādija Strugacku lugu „Pēterpils pilsētas žīdi” („Жиды города Питера„). Lugu izvēlējos, jo Boriss un Arkādijs Strugacki, līdz ar Margarētu Atvudu bija tie autori, kurus es atklāju sev pirms diviem gadiem – t.i. jau pieaugušā vecumā, jeb kā reiz teica mans kursa biedrs Latvijas Kultūras Akadēmijas dramaturgu bakalauru studiju programmā - Ansels Kaugers, mūža otrajā pusē. Kā cilvēkam, kurš daudz ir lasījis daiļliteratūru arī mūža pirmajā pusē, man šie...
|
2014 |
|
- Politiskā performance un performance politikā. Vladimira Putina prezidentūra
- Galēja Liena
- Latvijas Kultūras akadēmija
- Maģistra darba „Politiskā performance un performance politikā. Vladimira Putina prezidentūra.” pētījuma priekšmets ir politiskā performance un performances līdzekļu lietojums politikā mūsdienu Krievijā. Darba ietvaros pētīts, kā politisko performanci izmanto Krievijas valdošā elite un tai opozicionārie spēki, kā arī analizēta abu šo politiskās performances prakšu savstarpējā ietekme. Pētījums balstās pieņēmumā, ka valdošās elites realizētās publiskās performances formas un opozīcijas aranžētās p...
|
2014 |