Maģistra darbi

Filtra kritēriji
Nosaukums Datējums
  • Maģistra darba „Māsa” teorētiskais pamatojums
  • Griezis Sandis
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Mūsdienu kino mākslas kultūra nav iedomājma bez kinomākslas un televīzijas, šiem likumīgajiem radio un kinomatogrāfa pēctečiem. Tomēr sākumā kino tika uztverts kā antikultūra, jo uz ekrāna panāktā ilūzija bija ļoti elementāra, nesniedzās ārpus gadatirgus atrakcijas ietvariem, kurai estētikas jomā nav nekādas nākotnes. Kino vēsturnieks N. Ļebedevs savā grāmatā citē jaunā žurnālista K. Čukovska sarkastisko spriedumu: brīnumu brīnums, jaunākais, nepārspētais un nepārspējamiascilvēka ģeniālā prāta a...
2014
  • Kino demonstrēšanas specifika Madonas rajonā no 1940. līdz 1975. gadam
  • Grudule Madara
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Maģistra darba tēma ,,kino demonstrēšanas specifika Madonas rajonā no 1940. līdz 1975. gadam” ir izvēlēta, balstoties uz bakalaura un maģistra studijās iegūtajām zināšanām par kino mākslu, kā arī, pamatojoties uz interesi par lokālām kultūras izpausmēm. Izvēlētā tēma pasaules mērogā ir ļoti plaša, tomēr, fokusējoties uz pētāmo priekšmetu, tēmas robežas tika novilktas caur izvēlēto reģionu un laika periodu. Maģistra darbā tiks pētīta kino demonstrēšana un kino izrādīšanas formas Madonas rajonā la...
2014
  • Producenta darbības priekšnoteikumi un iespējamie prakses modeļi skatuves mākslās nevalstiskajā sektorā Latvijā
  • Grutmane Zane
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Producents ir viena no kultūras procesu vadības un menedžmenta profesijām. Lai gan profesijas pirmsākumi ir meklējami komerciālajā kultūrā, tomēr producents arvien biežāk kļūst sastopams nevalstiskajā skatuves mākslas sektorā. Par nepieciešamības pieauguma pamatu ir jāmin pēdējo divu desmitgadu straujais neatkarīgo mākslinieku un alternatīvo iniciatīvu pieaugums, kā arī sektora paplašināšanās un tās stabilitātes nostiprināšanās kopējā kultūras kontekstā. Izpratne par producenta profesiju nevalst...
2014
  • Diplomdarba izrādes „Paija.Maija” teorētiskā analīze
  • Kalniņa Sandija
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • "Paija. Maija" ir Latvijas Kultūras akadēmijas maģistrantūras studentes Sandijas Kalniņas noslēguma darbs teātra režijā. Izrādes veidotāji, par pamatu ņemot visiem zināmo Annas Brigares lugas "Maija un Paija" sižetu, radījuši savu versiju par Maiju, Paiju un Vari, kas no bērniem domāta darba pārtapis par pasaku pieaugušajiem. Es esmu viena no cilvēkiem, kas agrā bērnībā tika lasījusi Annas Brigaderes lugu „Maija un Paija”. Šis stāsts vienmēr ir šķitis pasakains, aizkustinošs un ļoti daudznozīmīg...
2014
  • Radžifa Džozefa lugas „Ievainotie” iestudējums Daigas Kažociņas režijā
  • Kažociņa Daiga
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Par savu maģistra darba tēmu izvēlējos iestudēt amerikāņu dramaturga 2009. gadā sarakstīto Radžifa Džozefa lugu „Pretīgie spēļu laukuma ievainojumi” (Rajiv Joseph „Gruesome playground injuries”). Iestudējuma pirmizrāde ar mainītu nosaukumu „Ievainotie” notika 2014. gada 10. maijā Zirgu pastā Karamazovu zālē. Uzsākot studijas Latvijas Kultūras akadēmijā Teātra mākslas apakšnozares maģistrantūrā specialitātē „Teātra režija” par savu galveno mērķi izvirzīju uzdevumu mācību procesa gaitā atklāt to t...
2014
  • Federiko Garsijas Lorkas lugas „Asins kāzas” iestudējums Elīnas Martinsones režijā
  • Martinsone Elīna
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Federiko Garsijas Lorkas luga „Asins kāzas” ir darbs, pret kuru gadu gaitā ir izveidojusies liela pietāte, kas varētu būt iemesls tam, ka šī luga Latvijas teātros nav iestudēta ļoti sen. Spānijas kultūras specifika, kas caurvij visu autora daiļradi arī apgrūtina viņa darbu iestudēšanu, jo Latvijas publikai „spāľu kaislības” bieži vien saistās ar televīzijas melodrāmām, kā arī latviešu mentalitāte un temperaments spēcīgi kontrastē ar Andalūzijas traģēdijā aprakstīto varoľu rīcību un emociju izpau...
2014
  • Diplomdarba izrādes „Herbe ar lielo cepuri” teorētiskā analīze
  • Niklasons Edgars
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • „Herbe ar lielo cepuri” ir Latvijas Kultūras akadēmijas maģistrantūras studenta Edgara Niklasona noslēguma darbs teātra režijā. Izrādes veidotāji, par pamatu ņemot Otrfīda Preislera pasaku „Herbe ar lielo cepuri” sižetu, radījuši savu versiju par Herbes ceļojumu uz bīstamajiem Vorlicas mežiem. Pasaku „Herbe ar lielo cepuri” pirmo reizi izdzirdēju bērnībā, klausoties audio ierakstu. Toreiz mani ļoti aizrāva atmosfēra, ko primāri radīja krāšņā un aizraujošā pasakas valoda. Man svarīgi bija „pārnes...
2014
  • Latvijas aviācijas mantojums muzeju krājumos. Muzealizācijas potenciāls
  • Ruka Elvita
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Aviācijas vēsture pasaulē ilgst nedaudz vairāk kā simts gadus, taču šai jomai visos apdzīvotajos kontinentos ir veltīti neskaitāmi muzeji. Tie ir profesionāli, zinātniski, vēsturiski, izglītojoši, veltīti gan tehnikai, gan aviācijas personībām, gan dažādām aviācijas apakšnozarēm – militārai vēsturei, satiksmes, sporta u.c. aviācijai. Lidošana, atraušanās no zemes, aviācijas pirmssākumi un turpmākā attīstība vienmēr ir saistījusi plašas sabiedrības interesi, jo ir progresa un augšupejas simbols, ...
2014
  • Laikmetīgās kultūras radīto galamērķu iespējas tūrisma nozares veicināšanā Latvijas reģionos
  • Veršiņina Aiva
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Jēdziena „laikmetīgs” izpratnei Rietumu kultūrā nav senu tradīciju, tomēr arvien biežāk šis termins tiek lietots pašreiz notiekošo kultūras procesu apzīmēšanā. Autore ir novērojusi, ka laimetīgā kultūra Latvijas pilsētvidē vēl netiek pilnībā saprasta, bet izpratnes veicināšanai trūkst papildus finanšu līdzekļi, lai to attīstītu. Tomēr, ir saskatāms milzīgs potenciāls laikmetīgās kultūras pasākumu veicināšanā, kas nākotnē varētu ne tikai pilnveidot kultūrtelpu, īpaši akcentējot reģionus, bet arī ...
2014
  • Vilnis Zābers Latvijas laikmetīgās mākslas kontekstā: daiļrade un personība
  • Zemvalde Lita
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Maģistra darbs „Vilnis Zābers Latvijas laikmetīgās mākslas kontekstā: daiļrade un personība” veltīts latviešu māksliniekam Vilnim Zāberam (1963 – 1994), kā arī viņa mākslas atspoguļojumam Latvijas laikmetīgās mākslas neoavangarda konceptā. Darba mērķis ir atklāt Vilni Zāberu kā spilgtu un pārliecinošu laikmeta mākslinieku, kurš savu radošo izpausmju daudzveidībā skāra sabiedrībai būtiskus un aktuālus sociālpolitiskus jautājumus, kā arī centās sabiedrību audzināt, ar savu mākslu to šokējot un pro...
2014
loading_gif