(Latviski) Pilnteksta

Filter criteria
Nosaukums Issue year
  • Skatītāja loma laikmetīgajā teātrī
  • Seņkova Zanda
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Viens no galvenajiem skatuves mākslas darbu komponentiem ir skatītājs. Mākslinieki, radot savus darbus, vēlas, lai kāds tos redzētu, izjustu un pieredzētu, – teātris vienmēr ir publisks notikums. Laikmetīgajā teātrī vērojami dažādi eksperimenti ─ ir izrādes bez aktieriem, bez teksta, bez scenogrāfijas, bez režisora, bez mūzikas, bet skatītājs vienmēr ir viens no skatuves mākslas būtiskajiem elementiem, lai arī tiek mainīts tā novietojums, variēts skaits (ir izrādes tikai vienam skatītājam) u.c. ...
2014
  • Reklāma kā valdības komunikācijas līdzeklis eiro ieviešanas procesā Latvijā
  • Simanoviča Lauma
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Tēmas nosaukums ir Reklāma kā valdības komunikācijas līdzeklis eiro ieviešanas procesā Latvijā. Bakalaura darba galvenais mērķis ir aplūkot Latvijas valdības komunikācijas pamatprincipus un stratēģijas; izzināt Latvijas valdības darbības mērķus eiro ieviešanas procesā un izpētīt, kā reklāma tiek pielietota valdības komunikācijā ar sabiedrību, lai nodrošinātu pietiekamu informētību par jauno valūtu. Tiek aplūkotas jēdzienu teorētiskās bāzes; valdības un eiro stratēģijas, lai sasniegtu izvirzītos ...
2014
  • Ellas Maijāras ceļojumu apraksta "Nežēlīgais ceļš" fragmentu tulkojuma problemātika
  • Sīle Līga
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Jaunrades darba tulkojumam tika izvēlētas četras nodaļas no Ellas Maijāras (Ella Maillart) ceļojuma apraksta „Nežēlīgais ceļš” (La Voie Cruelle), kuru autore iepazinusi 3. kursā, rakstot darbu par Šveicē dzimušās rakstniece, ceļotājas, sportistes un fotogrāfes dzīves un daiļrades atspoguļojumu ceļojumu aprakstos. Aprakstītais ceļojums uzsākts 1939. gada jūnijā un ilgst sešus mēnešus, tā laikā šķērsojot Turciju, Irānu un Afganistānu, lai sasniegtu Kafiristānu. Ella Maijāra automašīnā ceļo kopā ar...
2014
  • Elzes Stērstes ieguldījums franču kultūras popularizēšanā Latvijā
  • Spriņķe Ieva
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Elza Stērste bija viena no pirmajām, kas latviešu kultūru bagātināja ar franču literatūras ierosmēm. Viņai ir lieli nopelni jaunās Latvijas valsts popularizēšanā Francijā, bet tikpat daudz Elza Stērste ir darījusi, lai latviešiem kļūtu pieejamas franču kultūras vērtības. Pētījuma mērķis ir, analizējot dažādas avotu liecības un pieejamos pētījumus, secināt, kā Latvijā tika popularizēta franču kultūra, kādi bija Elzas Stērstes iemesli pievērsties tieši franču kultūrai, kurās kultūras jomās visspil...
2014
  • Filipa Leles lugas „Die Überflüssigen. Ein Western nach wahren Begebenheiten” tulkojums latviešu valoda
  • Stauģe Linda
  • Latvijas Kulturas akademija
  • Bakalaura grāda iegūšanai Latvijas Kultūras akadēmijā studiju apakšprogrammas Starpkultūru sakaru Latvija – Vācija ietvaros ir izvēlēta tēma „Filipa Leles lugas „Liekie. Vesterns pēc patiesiem notikumiem” („Die Überflüssigen. Ein Western nach wahren Begebenheiten”) tulkojums latviešu valodā”. Darbs veidots kā jaunrades darbs, kurā tiek tulkota vācu autora Filipa Leles luga un veikta tulkošanas procesa analīze, tādā veidā arī Latvijā popularizējot nu jau Vācijā, Austrijā un Šveicē atpazīstamā aut...
2014
2014
  • Jauniešu brīvprātīgais darbs sociālā kapitāla kontekstā. Lauku teritoriju specifika
  • Maslova Madara
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Katras demokrātiskas valsts vērtība ir tās iedzīvotāji. Nozīmīgs, labklājību veicinošs process ir līdzdalība, kura realizācijas iespēja s, neatkarīgi no ģeogrāfiskajiem aspektiem, jānodrošina visos reģionos. Sociālais kapitāls ir nemateriāls resursu kopums, kas līdzdalības procesā tiek iegūts un uzturēts. Normas, sociālie tīkli, uzticība sociālā kapitāla ietvaros tiek attīstīti kā būtisks veselīgas sabiedrības funkcionēšanas nosacījums un tāpēc valsts interesēs ir tā īstenošana. Brīvprātīgais da...
2014
  • Diplomdarbs
  • Reinfelds Jānis
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • ‘’Diplomdarbs’’ ir autobiogrāfisks stāsts par dramaturģijas studentu Aleksandru, kurš emacionāli salūzt, kad draudzene viņu pamet ar citu puisi. Ieliekot savu privāto dzīvi savā radošajā darbā un redzot ar sevi notiekošo no malas, viņš sāk saprast savu problēmu patiesos cēlo.
2014
  • Performances māksla Latvijā vēsturiskā un socioloģiskā skatījumā
  • Eiduka Madara
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Performance ir mākslas veids, kas sevī ietver kāda cilvēka vai cilvēku grupas apzināti veidotu māksliniecisku uzstāšanos, notikumu vai procesu, kas pauž noteiktu ideju, izmantojot paša mākslinieka ķermeni un jebkādus palīglīdzekļus. Performances aizsākumi datējami līdz ar futūristu (Francija, Itālija) un dadaistu (Cīrihe, Ņujorka, Parīze un Berlīne) mākslinieciskajām darbībām 20. gadsimta modernisma laikmetā. Modernisma idejās meklējami performances mākslas aizsākumi, kas izpaudās manifestos un ...
2014
  • Sievietes tēls Larsa fon Trīra filmās
  • Lūka Ilze
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Bakalaura darba pētījuma priekšmets ir sievietes tēls Larsa fon Trīra filmās, kuras ir atbilstošas izvirzītajai tēmai un minētas tālāk tekstā. Pētījuma virsuzdevums ir izveidot katrā filmā redzētā sieviešu tēla tipu, lai vēlāk vienojošās iezīmes spētu analizēt Larsa fon Trīra daiļrades kontekstā, kā arī izvēloties atbilstošu feminisma teoriju elementus veidotu kopskatu uz režisora izvirzītās sievietes tēla nozīmību un sasaisti ar realitāti, kā arī seksualitātes nozīmīgumu un klātesamību katrā no...
2014

Sorry, this entry is only available in Latvian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

loading_gif