Humanitārās zinātnes

Filtra kritēriji
Nosaukums Datējums
2016
  • Dvīņu pilsētu mārketings. Valkas un Valgas piemērs
  • Paudere Alise
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Pēdējo gadu laikā pilsētu mārketinga darbības izraisītie procesi ir kļuvuši īpaši plaši izplatīti un nozīmīgi. Ar tā palīdzību tiek iegūtas vēlamās atbildes uz daudziem izaicinājumiem ar ko pilsētas lietotāji saskaras savā ikdienas dzīvē. Pilsētas marketingam ir dažādas formas un divu vai vairāku pilsētu sadarbība ir viena no tām. Šāda sadarbība pašvaldībām ir efektīvs instruments ar kura palīdzību nodrošināt gan ilgtspējīgu attīstību, gan risināt lokālās problēmas. Ziemeļeiropa ir īpaši zināma ...
2016
  • Skolēna iesaiste kultūras produkta veidošanā
  • Pavlovska Elizabete
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • 21. gadsimta informācijas tehnoloģiju laikmets ļauj nostāties jaunajam un potenciālajam kultūras patērētājam līdz kultūras produktam rokas stiepiena attālumā –vērot interneta tiešsaitēs, video, ļoti aktīvi vērtēt un analizēt, izsakot viedokli sociālajos tīklos, bez kuriem dzīve šobrīd nav pat iedomājama. Mēs esam tuvu un paši gribam radīt. Kādreiz jauni cilvēki uzskatīja un iedalīja sevi eksaktos un humanitāros, bet tagad arvien vairāk visi grib pamēģināt, ko jaunu, citādāku un būt kreatīvi. Jeb...
2016
  • Norvēģu režisora Rūara Ūthauga filmas “Bølgen” (“Vilnis”) tulkojums latviešu valodā
  • Pelle Gundega
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Filmas radušās ne tik sen, taču pusotra gadsimta laikā to attīstība ir bijusi ļoti strauja – sākot ar īsfilmām, mēmo un melnbalto kino, līdz kino mākslai, kāda tā sastopama mūsdienās. Filmu tulkošana 21. gadsimtā ir ļoti aktuāla, un uz to norāda lielais tulkoto pirmizrāžu skaits kinoteātros, televīzijā un to pārraide interneta vietnēs gada laikā, taču ne tikai pirmizrādes ir vērā ņemams rādītājs, bet gan arī klasisko kino gabalu pārraide, kas parasti tiek tulkoti svešvalodās. Filmu tulkošana ir ...
2016
  • Franču grupa un mākslinieks Kurts Fridrihsons
  • Pētersone Dārta
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • 20. gadsimts uzskatāms par ļoti mainīgu laika posmu gan Latvijas, gan pasaules vēsturē. Patriotisms, kultūras un intelektuālais plaukums, kā arī latviešu apziņa par piederību Rietumu kultūras pārstāvjiem lielā mērā saistāma ar pirmās brīvvalsts laiku, kuru nomainīja Otrais pasaules karš, Latvijas valsts okupācija un ieslodzīšana padomju varas jūgos. Latvija 40. gadu otrajā pusē, kad pastāvēja tā sauktā franču grupa, atradās Padomju okupācijas varā. Franču grupa bija neliela radošu cilvēku grupa,...
2016
  • Ilustrācijas un teksta attiecības latviešu ābecēs
  • Siliņa Santa
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Ābece. Katram sava, bet ikviens no mums zina, kas tā ir. Ābece ir pirmā mācību grāmata. Ar ābeci sākas skola. Ar ābeci esam izauguši – un ar ābeci izaugs arī mūsu bērni. Ābečnieki. Un tad jau lielie, gudrie, pieaugušie... mēs tomēr turpinām apgūt aizvien jaunas dzīves ābeces. No ābeces nevar aizaugt prom. Ar ābeci var turpināt augt. Ābece vieno paaudzes. Ābece ir mācību grāmata lasītprasmes apgūšanai, ābece – grāmata iesācējiem, pirmmācības grāmata. Ar tādu pašu nozīmi savulaik lietotas lasāmgrā...
2016
  • Lāša Petera Gallefosa dokumentālā seriāla "Lille Norge og stormaktene" ("Mazā Norvēģija un lielvaras") tulkojums latviešu valodā
  • Skrita Anastasija
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Mūsdienu televīzijā dokumentālās filmas ieņem nozīmīgu vietu un piesaista ļoti plašas publikas uzmanību. Tās izklaidē, izglīto, sniedz noderīgu, jaunu un interesantu informāciju par ļoti plašu tēmu loku, apspriež svarīgas problēmas, kā arī motivē un pārliecina mūs pieņemt noteiktu skatupunktu. Tās ir nozīmīgas, jo atstāj liecības par mūsu laiku un tā īpatnībām.1 Ļoti populāri dokumentālo filmu žanrā ir raidījumi par citām kultūrām, to tradīcijām, domāšanu, dzīvesveidu un vērtībām, it īpaši tagad...
2016
  • Velosipēdu vizuālā reklāma Latvijā: 20. gadsimta 30. gadi un mūsdienas
  • Šmitiņš Artūrs
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • 21. gs. otrā desmitgade iezīmē velokultūras1 atdzimšanu Latvijas pilsētās, jo katru gadu Rīgā, Ogrē, Liepājā, Siguldā, Mazsalacā u.c. tiek organizēti dažādi pasākumi (“Tvīda brauciens”, “Vienības brauciens”, “Kritiskā masa” u.c.), kuros galvenais pārvietošanās līdzeklis ir velosipēds. 2012. gadā tika atjaunots starpkaru periodā populārais zīmols “Ērenpreiss”. Šis uzņēmums 1930. gados sasniedza lielākos pārdošanas apjomus Baltijā un tika uzskatīts par populārāko valstī. Padomju laikos uzņēmums ti...
2016
  • Semantiskās pārmērības literatūrā: pasaka un groteska
  • Treimane Tīna
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Bakalaura darbs ir veltīts diviem literatūras žanriem - pasakai un groteskai vai, precīzāk, to nozīmju slāņa bagātībai. Bieži gadās tā, ka minētā bagātība pārtop pārbagātībā, un literārais darbs sāk šķist nozīmēs pārslogots vai semantiski pārmērīgs. Šī pasaku un grotesku daudzslāņainība un neviennozīmība arī ir inteletuāli valdzinoša un darbā kalpos par pētījuma objektu. Tēmas izvēli noteica vairāki būtiski apstākļi. Pirmkārt, vēlme turpināt iepriekšējā gadā aizsākto literārās groteskas pētniecī...
2016
  • Vidzemes koncertzāles ,,Cēsis” mārketinga menedžmenta raksturojums
  • Zagorska Karlīna
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Vidzemes koncertzāles ,,Cēsis” mārketinga menedžmenta raksturojums. Karlīna Zagorska, darba vadītāja Doc. Astrīda Rogule. Darbā analizēta mārketinga menedžmenta teorija. Kultūras piedāvāto pakalpojumu specifika. Mārketinga menedžmenta nozīme reģionālas kultūras veicināšanā. Pētīts Vidzemes koncertzāles ,,Cēsis” produktu un pakalpojumu piedāvājums un to veicināšanas paņēmieni. Raksturota koncertzāles mērķauditorija. Darba mērķis: izvērtēt, kāda nozīme ir mārketinga menedžmenta līdzekļu pielietoju...
2016
loading_gif