Latviešu

Filtra kritēriji
Nosaukums Datējums
  • Vācu-latviešu orientēšanās sporta terminoloģijas vārdnīcas izveides principi
  • Nīmante Laura
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Bakalaura darba tēma ir vācu-latviešu orientēšanās sporta terminoloģijas vārdnīcas izveides principi. Darba tēmas izvēli noteica vairāki faktori: studiju programmas laikā radusies interese par terminoloģijas, leksikoloģijas un tulkošanas jomām, vēlme pielietot gūtās vācu valodas zināšanas praktiski, izveidojot divvalodu terminu vārdnīcu, kā arī personīgā interese par orientēšanās sportu un vēlme aktualizēt sportu kā sava veida kultūru.
2014
  • Kultūras standartu un vērtību salīdzinošā analīze latviešu un vācu sakāmvārdos
  • Zommere Anete
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Jebkuras tautas nacionālās iezīmes veido tās kultūra, kura ir veidojusies, attīstījusies un izkopta daudzu gadsimtu laikā, līdz ar to unikāla un specifiska tieši šai tautai, tā ir būtiska un pilnībā izprotama tikai konkrētam cilvēku kopumam un reģionam. Garīgās vērtības, kas tradīciju, folkloras, amatniecības prasmju un citu tautas garīgā mantojuma elementu veidā tiek tradicionāli nodotas no paaudzes paaudzē, ir tautas kultūras sastāvdaļa un norāda uz piederību tai. Folklorā ietvertais tradicion...
2014
  • Informācija un sabiedrība: Informācijas un bibliotēku studiju nodaļas raksti. Nr. 3
  • Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes Informācijas un bibliotēku studiju nodaļa
  • Turpinājumizdevuma „Informācija un sabiedrība: Informācijas un bibliotēku studiju nodaļas raksti” trešajā numurā publicēti 20 raksti, kuri sagrupēti trīs nodaļās. Rakstu autori ir gan Informācijas un bibliotēku studiju nodaļas docētāji, doktoranti un studenti, gan Latvijas Nacionālās bibliotēkas, Latvijas Universitātes un citu bibliotēku darbinieki, gan kolēģi no Tallinas Universitātes.
2013
  • Informācija un sabiedrība : Informācijas un bibliotēku studiju nodaļas raksti, Nr.4
  • Latvijas Universitāte,2013. ISSN 1691-6298
  • Turpinājumizdevuma „Informācija un sabiedrība: Informācijas un bibliotēku studiju nodaļas raksti” ceturtajā numurā publicēti 12 raksti. Rakstu autori ir Latvijas Universitātes Bibliotēkas un Latvijas Nacionālās bibliotēkas speciālisti, Latvijas Universitātes Informācijas un bibliotēku studiju nodaļas docētāji, bakalaura studiju programmas „Informācijas pārvaldība”, maģistra studiju programmas „Bibliotēkzinātne un informācija” absolventi un Komunikācijas zinātnes studiju programmas doktoranti. Ra...
2013
  • Radošo personu situācija Latvijā 2012.gadā
  • Latvijas Kultūras akadēmija
  • Pētījums tika veikts pēc Latvijas Radošo savienību padomes (LRSP) pasūtījuma, un tā pamatojums sakņots nepieciešamībā precizēt radošo personu sociālā nodrošinājuma situāciju Latvijā 2012. gadā. Radošo personu viedokļu izpēte tika skatīta kā būtisks instruments, kas ļautu paplašināt informatīvo un argumentācijas bāzi LRSP un politikas veidotāju diskusijās par labāko politisko alternatīvu izvēli radošo personu darbības normatīvajā regulējumā. Pētījuma pamatproblēma ir precīzu datu trūkums par rado...
2013
  • Mašīntulkošanas tehnoloģiju izmantošana informācijas pieejamības paaugstināšanai digitālajās bibliotēkās
  • Ķikāne Jana
  • Latvijas Universitāte
  • Piekļūt vēstures gaitā radītajām kultūras vērtībām bieži traucē valodu barjeras. Cilvēces rīcībā nav tādu resursu, kas ļautu pārtulkot tās, izmantojot tikai cilvēka tulkojumu, tāpēc tiek meklēti alternatīvi risinājumi. Viena no iespējām ir dabiskās valodas apstrādes tehnoloģiju integrēšana digitālajās bibliotēkās. Pētījuma mērķis ir izpētīt lietotāju attieksmi un ieguvumus, kādus var sniegt mašīntulkošanas tehnoloģiju izmantošana digitālajās bibliotēkās. Pētījumā šis jautājums tiek aplūkots no p...
2013
  • Latviešu valodas mācību satura attīstība pamatskolā no 1940. gada līdz 1991. gadam: lingvodidaktiskais aspekts
  • Dzintars Normunds
  • Liepājas Universitāte
  • Ir pagājuši 73 gadi, kopš PSRS okupēja Latviju, un 22 gadi, kopš Latvija atguvusi suverenitāti. Vēsturiskie notikumi noteica p aradigmu maiľu arī izglītības sistēmā kā programmu, tā mācību grāmatu satura aspektā. Valsts politika vienmēr bijusi cieši saistīta ar valodas un izglītības politiku. Līdz ar neatkarības zaudēšanu Latvijas un citu Baltijas valstu izglītības attīstības ceļš tika varmācīgi pārtraukts, uzspieţot citu pasaules redzējumu un mainot sabiedrības vērtību...
2013
  • Literārais darbs kā līdzeklis pirmsskolas vecuma bērna personības attīstības sekmēšanai pedagoģiskajā procesā
  • Freiberga Inese
  • Liepājas Universitate
  • Ineses Freibergas promocijas darbs pedagoģijas zinātnē pirmsskolas pedagoģijas apakšnozarē „Literārais darbs kā līdzeklis pirmsskolas vecuma bērna personības attīstības sekmēšanai pedagoģiskajā procesā” izstrādāts Liepājas Universitātes Izglītības zinātņu institūtā Dr.habil.paed., profesores Dainas Lieģenieces vadībā laika posmā no 2008. līdz 2013. gadam. Promocijas darba mērķis ir izzināt literārā darba satura personiskās jēgas ve idošanās ģenēzi...
2013
  • Izglītības darbības pētījums e-studiju vidē
  • Kapenieks Jānis
  • Jāņa Kapenieka promocijas darbs Izglītības darbības pētījums (IDP) e-studiju vidē izstrādāts Rīgas Tehniskās universitātes Elektronikas un Telekomunikācijas fakultātes Tālmācības Studiju centrā doktorantūras programmas E-studiju tehnoloģijas un pārvaldība ietvaros kā transdisciplinārs pētījums augstskolu pedagoģijas apakšnozarē zinātniskā grāda iegūšanai. Promocijas darbs uzrakstīts uz 227 lapām, tas ietver 95 attēlus un 22 tabulas, promocijas darbam pievienoti 26 pielikumi. Promocijas pētījum...
2013
  • Vidusskolas vecāko klašu skolēnu vispārējo patstāvīgās mācīšanās prasmju pilnveide angļu valodas mācību procesā
  • Deimante Hartmane Dagnija
  • Liepājas Universitāte
  • Cilvēce ir pārkāpusi 21.gadsimta slieksni un pasaulē aizvien vairāk nostiprinās globalizācijas tendences, ko veicina informācijas apmaiņa un mobilitāte. Globalizācija un internacionalizācija izvirza jaunas prasības izglītībai. Aizvien lielāka loma ir pamatprasmēm, kas nav tieši saistītas ar konkrēto zinātnes nozari, bet ir nepieciešamas jebkurā darbības sfērā. Jaunieši skolā apgūst prasmi darboties mainīgos apstākļos, patstāvīgi izglītoties, darboties komandā, kā arī pilnveido sociālo kompetenci...
2013
loading_gif